ضرورت توجه به آموزش کارگران ساختمانی

پنجره ایرانیان: باید با تأکید بر ضرورت ساخت‌وساز مناسب و آموزش کارگران اجرای قانون مقررات ملی ساختمان را الزامی کرد.
  • جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 19:48

سید محمدرضا دیهینی مدیرعامل شرکت سپهر فارس و عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: وضعیت ساخت‌وساز مسکن فارس نسبت به دیگر شهرها از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما ایده‌آل نیست.

دیهینی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید وظایف نظارت عالیه‌اش را به خوبی ایفا کند و در مراحل بعد معاونت عمرانی استان‌ها و شهرداری‌ها وارد عمل شوند. وی گفت: باید به فرهنگ آموزش همت گماشت و با ارتقاء کیفیت در ساخت‌وساز و استحکام ساختمان از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کرد.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: قیمت سیمان در استان 30 درصد افزایش یافته و آهن نوسان قیمت دارد و همچنین میزان دستمزدها و لوازم یدکی مربوط به ساختمان تغییری داشته که متأسفانه به دلیل نبود کنترل، ثبات پیدا نکرده است.

** ضرورت ساخت‌وساز به روش صنعتی

وی با بیان اینکه صنعتی‌سازی باید ارتقاء یابد و ساخت سنتی مردود شود افزود: یکی از مسائل مهم در صنعتی‌سازی تولید انبوه است که این زمینه بتواند صرفه اقتصادی داشته باشد. مدیر سابق مسکن و شهرسازی استان فارس صنعتی‌سازی و ارتقاء ساخت صنعتی را نیازمند عزم جدی دانست و اظهار داشت: باید بر این باور باشیم که این نوع ساخت‌وسازها به دلیل کارایی مناسب خسارات ناشی از حوادث طبیعی را کاهش خواهند داد.


ثبت نظر

ارسال