فعالیت ساختمانی باید مهندس ناظر با مجری باصلاحیت داشته باشد

پنجره ایرانیان: وزیر راه و شهرسازی در اغاز آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی گفت : هر فعالیت ساختمانی که در کشور آغاز می‌شود باید یک مهندس ناظر و مجری ذیصلاح داشته باشد تا مسئولیت و نظارت و اجرای ساختمان را بر عهده بگیرند و این موضوع به سراسر کشور ابلاغ شده است.
  • جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 15:22

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ عباس آخوندی گفت: فعالیت حرفه‌ای مستلزم پذیرش مسئولیت در مقابل مردم و رعایت منافع عمومی ، ابعاد حقوقی، ابعاد تجاری و ابعاد اداری و فنی است.وی افزود: در سراسر جهان افرادی که فارغ‌التحصیل شدند ،مدتی در آن رشته کارآموزی می‌کنند و با آزمون حرفه‌ای وارد شغل مربوطه می‌شوند.

آخوندی گفت : در کشور 250 هزار عضو نظام مهندسی ساختمان است و هزاران نفر هر سال فارغ‌التحصیل می‌شوند. وی افزود: برای اینکه این افراد وارد این حرفه بشوند ، باید آموزش‌های حرفه‌ای ببینند و در آزمون شرکت کنند.

آخوندی گفت: حدود 148 هزار نفر در این آزمون شرکت دارند. وزیر راه و شهرسازی افزود: باید در حرفه مهندسی با توجه به اینکه کشور ما از جهت زلزله و سیل، آسیب‌پذیر است ، در زمینه انضباط شهری سختگیری بیشتری داشته باشیم.

آخوندی تصریح کرد : فعالیت‌های حرفه‌ای در سراسر جهان با سختگیری‌هایی همراه است و معمولا این طور نیست که هر فردی در یک رشته‌ای فارغ‌التحصیل شد ، بتواند به راحتی فعالیت حرفه‌ای کند بلکه باید همه شرایط لازم را داشته باشد.


ثبت نظر

ارسال