نظارت رکن اصلی در ساخت مسکن باکیفیت

پنجره ایرانیان: عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت:ساخت مسکن باکیفیت به عوامل اجرایی بستگی دارد و چنانچه هر یک از این عوامل تخصص، مهارت، کنترل و نظارت لازم را نداشته باشند مشکلات ساخت‌وساز بیشتر می‌شود بنابراین نظارت مستمر رکن اساسی در ساخت مسکن است.
  • سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 10:22

مرادعلی واهبی و مسئول کمیته کنترل و نظارت در ساخت‌وساز مسکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از مشکلات اساسی در ساخت‌وساز مسکن را نبود عوامل اجرایی دانست و افزود: به دلیل عدم نظارت و نبود عوامل اجرایی کارگران کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند و تخصص و مهارت لازم را ندارند.

وی تصریح کرد: چنانچه کارگری تخصص و مهارت لازم را در انجام نداشته باشد و کنترل و نظارتی هم بر کار آنها صورت نگیرد نمی‌توان انتظار داشت ساخت‌وساز باکیفیت باشد. واهبی اظهار داشت: آموزش و ساماندهی کارگران رکن اصلی، در کیفیت ساخت‌وساز است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تأکید کرد: نحوه نظارت باید به صورت دائمی و مستمر باشد تا با نظارت مهندسان ناظر مشکلات فنی و نقاط ضعف برطرف شود. مسئول کمیته نظارت در ساخت و ساز ابراز داشت: کیفیت بالا در بطن و ساخت‌وساز ساختمان باشد و نه در زیبایی ظاهر.

** وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی کنترل قیمت مسکن

محمدابراهیم محبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی کنترل قیمت در بازار مسکن است و بخش خصوصی هم می‌تواند با همکاری دوجانبه ایفای نقش کند.

نماینده مردم کرمانشاه اظهار داشت: با سازماندهی و رفع مشکلات آن، بسیاری از دیدگاه‌ها و طرح‌های جدید در مجلس همانند طرح مسکن اجتماعی قابل بررسی و در صورت نیاز مورد تأیید خواهد بود. وی تصریح کرد: مسکن مهر سرمایه‌گذاری دولت و مردم است و باید به عنوان یک نقطه قوت به آن نگاه و حمایت کرد چرا که در برخی مکان‌ها مساکن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

محبی با بیان اینکه مساکنی که در استان کرمانشاه ساخت‌وساز می‌شود از استاندارد لازم برخوردار است اظهار داشت: ساخت مسکن در نقاط مختلف متفاوت است و در مراکز شهری و استان‌ها وضعیت بهتر و مطلوب است و در شهرستان‌ها به دلیل ترکیب مصالح از نقاط مختلفی که به کار برده می‌شود به خصوص در حاشیه مرزها و مناطق شرق استان متفاوت است. وی افزود: در مناطق کوهستانی بیشتر از مصالح سنگی استفاده می‌شود که از استحکام خوبی برخوردار است.


ثبت نظر

ارسال