شرایط انبوه‌سازان برای تضمین کیفیت ساخت و ساز

پنجره ایرانیان: رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران تاکید کرد‌: ارتقای کیفیت ساخت و سازها در اولویت است و باید با موظف کردن شهرداری‌ها از طریق وزارت کشور به صدور پروانه ساخت و احداث ساختمان‌ها با حضور مجری انبوه‌ساز، از این طرح حمایت شود.
  • دوشنبه 19 خرداد 1393 ساعت 13:55

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ حسن محتشم افزود: در صورت واگذاری این اختیار به انبوه‌سازان، مسئولیت خود را تضمین می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم که علاوه بر افزایش ساخت و سازها، کیفیت ساخت را به قدری ارتقا دهیم که در سال‌های آینده شاهد تخریب ساختمان‌های کم عمر نباشیم. وی تاکید کرد : تثبیت جایگاه قانونی انبوه‌سازان؛ برنامه‌ریزی برای خروج سریع از فعالیت‌های اقتصادی و تمرکز بر روی اهداف انجمن، تعیین تکلیف طرح‌های در دست اجرا در در شهرک ابریشم و شهر جدید پردیس هم مد‌نظر است.

محتشم تصریح کرد: فعال کردن کمیسیون صدور خدمات فنی مهندسی برای تسهیل امور انبوه‌سازان مانند کمک‌های دولتی ، صندوق ضمانت صادرات ، بانک توسعه صادرات به منظور ورود به ساخت و ساز در کشورهای خارجی از برنامه‌های ماست.

محتشم اعلام کرد : برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به اعضا از طریق تشکیل کمیسیون‌های تخصصی حقوقی، فنی، مالیاتی و بیمه و ارائه راهکار برای مشکلات آنها الزامی است .وی گفت: در این دوره فعال‌سازی بخش مسکن را نیز از طریق ارتباط با وزارت راه و شهرسازی پیگیری خواهیم کرد.

محتشم اظهار داشت : تشکیل بانک اطلاعاتی شامل ساختمان‌های آماده و در دست احداث انبوه‌سازان، نیروی انسانی، ماشین‌آلات و... برای جذب سرمایه‌گذار و معرفی به اعضا از طریق سایت انجمن از دیگر برنامه‌های انجمن است.

محتشم گفت‌: فعال کردن بخش مسکن و ورود انبوه‌سازان به بافت فرسوده به ویژه در تهران هم در الویت قرار دارد.وی خاطرنشان کرد: تلاش برای متقاعد کردن بانک مرکزی به منظور ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان با حق انتقال و تقسیط به خریداران جهت رونق ساخت و ساز و عرضه به متقاضیان؛ و سایر موارد موثر در پیشرفت انبوه‌سازان و انبوه‌سازی از مهم‌ترین موارد در فهرست این برنامه‌هاست.


ثبت نظر

ارسال