افزایش 90 درصدی رعایت مقررات ملی ساختمان

پنجره ایرانیان: هوایی گفت: میزان رعایت مقررات ملی ساختمان در کشور به 90 درصد رسیده است.
  • دوشنبه 19 خرداد 1393 ساعت 12:49

هوایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران کیفیت ساخت ساز در کشور سیار رضایت بخش است ،گفت: میزان رعایت مقررات ملی ساختمان در کشور به 90 درصد رسیده است. وی در ادامه افزود: نگرانی به شکل وسیع و گسترده در حوزه کیفیت ساخت و ساز وجود ندارد.

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر باید به سمت ترویج فرهنگ رعایت و سخت تر کردن مقررات ملی ساختمان حرکت کنیم.هوایی در ادامه گفت: به دلیل وجود ضعف در انجام قوانین ازجمله اجرای مبحث 19 نظارت بر گود برداری ساختمان ها ولی به طور دائم در حال اجرا است.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ ضروتی برای ورود قوانین جدید ساختمان وجود ندارد،گفت: مقررات ساختمان های کشور امروزه نیاز به یک همبستگی  بیشتر در بخش ساخت و ساز دارند.

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه سوانح گود برداری به ضعف قانون و یا طراحی هیچ ارتباطی ندارد افزود: این چنین سوانحی بیشتر در شهر تهران رخ می دهد و  به دلیل جنس نامرغوب زمین این چنین حوادثی در این شهر رخ می دهد.هوایی در ادامه تصریح کرد:  وجود بساز بفروش ها و بافت های فرسوده  زمینه ساز افزایش سوانح گو برداری  در کشور شده است.وی در ادامه افزود: سوانح گود برداری نباید به ضعف قانون و وجود فنی ارتباط دهیم بلکه عدم رعایت مقررات ایمنی و ضعف مدیریت کارگاهی  زمینه ساز افزایش گود برداری اشتباه شده است.


ثبت نظر

ارسال