خانه‌های قدیمی، گرانتر از نوساخت

پنجره ایرانیان: برخی از بنگاهداران املاک در مناطق مختلف تهران، از پافشاری فروشنده‌ها بر قیمت‌هایی که بیش‌از عرف منطقه است، خبر می‌دهند و می‌گویند: این گروه از مالکان با موضع‌گیری نسبت به نظر مخالف مشاوران‌املاک، سراغ دلالانی می‌روند که حاضر هستند هر قیمتی را فایل کنند.
  • یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 12:17

به گزارش دنیای اقتصاد، تعدادی از مشاوران املاک فعال در شرق تهران دراین‌باره اعلام کردند: قیمت پیشنهادی فروش برخی از واحدهای مسکونی 10 سال ساخت با نرخ فروش واحدهای مسکونی 2 سال ساخت برابری می‌کند!

این دسته از فروشنده‌ها با اعتماد به نفس کامل، چنین قیمت‌هایی را عنوان می‌کنند و در حین اخطار مشاوران املاک در رابطه با ارزش واقعی واحدشان، از فایل کردن واحد خود در بنگاه مذکور منصرف می‌شوند و به بنگاه دیگری مراجعه می‌کنند یا اینکه گاهی هم ممکن است برای توجیه مشاوران، پورسانت و حق کمیسیون بیشتری را وعده دهند و پذیرفتن این معامله در نهایت به عهده بنگاهدار است که بین وجدان و درآمد بیشتر کدام یک را انتخاب کنند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی مشخصات تعدادی از واحدهای مسکونی گران‌قیمت در شرق تهران پرداخته است: یک واحد مسکونی نوساز 107 متری در یکی از فرعی‌های خیابان تهران نو، متری 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، در صورتی که ارزش حقیقی این واحد بین 3 میلیون و 550 هزار تا 3 میلیون و 960 هزار تومان برآورد شده است. همچنین در خیابان پیروزی یک واحد مسکونی به متراژ 94 متر مربع، نوساز با قیمت پیشنهادی فروش متری 4 میلیون و 200 هزار تومان به بازار فروش عرضه شده است. فروشنده اعلام کرده است که قیمت پارکینگ جداگانه محاسبه می‌شود. اما قیمت هر متر مربع واحد مشابه در منطقه مذکور بین 3 میلیون و 260 هزار تا 3 میلیون و 600 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.


ثبت نظر

ارسال