قیمت مسکن از تورم پیشی می‌گیرد

پنجره ایرانیان: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قیمت مصالح در بهای تمام شده مسکن تاثیر قابل توجهی ندارد، گفت: فاکتورهای اقتصادی غیر از قیمت مصالح ساختمانی مانند نرخ سکه و ارز بر کاهش یا افزایش بهای زمین و مسکن تاثیر دارد.
  • شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 17:28

حسین محمدزاده در گفت وگو با خانه ملت گفت: قیمت مصالح ساختمانی در کاهش و یا افزایش قیمت و بهای تمام شده زمین و مسکن جایگاه و اثر گذاری سابقش را از دست داده است چرا که فاکتورهای متعددی در اقتصاد کشور خودنمایی می کنند.

 نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: شاید اگر کشوری با اقتصاد روان و بدون مشکل بودیم قیمت مصالح ساختمانی بر بهای زمین و مسکن تاثیر قابل توجهی می گذاشت اما چون فاکتورهای متعدد دیگری بر وضعیت اقتصاد کشور حاکم شده تاثیر کاهشی یا افزایشی قیمت مصالح ساختمانی بر ارزش زمین و مسکن مانند گذشته قابل توجه نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در سال های گذشته که قیمت مصالح ساختمانی ثبات نسبی داشت ، شاهد بودیم که تلاطم های اقتصادی بوجود آمده در بازار ارز و سکه سبب شد تا منحنی نرخ رشد مسکن به صورت صعودی به سمت بالا حرکت کند .

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآورشد: قیمت مصالح ساختمانی در اقتصادی روان و بدون مشکل است که می تواند در افزایش یا کاهش بهای مسکن به صورت قابل توجهی تاثیر گذار باشد اما باید توجه داشت که قیمت مسکن بدن افزایش نرخ مصالح ساختمانی قطعا از نرخ تورم بیشترخواهد شد.


ثبت نظر

ارسال