مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند برنامه محوری

پنجره ایرانیان: سرپرست اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری تهران گفت: با برنامه محوری مراقب باید فیروزکوه به سرنوشت دیگر مناطق تفرجگاهی تهران دچار نشود.
  • یکشنبه 11 خرداد 1393 ساعت 17:0

 به گزارش ایرنا، حسین الماسی مفیدی که نخستین بار پس از منصوب شدن به عنوان سرپرست اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری تهران به شهرستان فیروزکوه سفر کرده بود، در جمع فرماندار، بخشداران و دهیاران شهرستان فیروزکوه اظهارکرد: دهیاران در روستاها به مثابه شهرداران در شهرها باید بتوانند مسائل را در چارچوب قانون حل و فصل کنند. وی جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز را از مهمترین وظایف دهیاران برشمرد و گفت: این مساله به معنای مراقبت از چهره روستاها است که خود، حفظ زیبایی و گردشگرپذیر بودن روستاها را به دنبال دارد.

الماسی افزود: وجود ساختمان دهیاری، خودروی حمل زباله، خودروی آتش نشانی و پارک محله ای و تفرجگاه ها از جمله نیازهای اساسی همه روستاها است. وی تصریح کرد: مناطق گردشگری شهرستان فیروزکوه به ˈتنگه واشیˈ، چشمه آب معدنی ˈخمدهˈ و روستای ˈهراندهˈ منحصر نمی شود.

سرپرست اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری تهران ابراز امیدواری کرد؛ روزی فرا برسد که فیروزکوه به قطب گردشگری استان تهران تبدیل شود. وی هشدار داد: اگر نتوانیم در این زمینه با برنامه پیش برویم چالش های سایر مناطق استان تهران در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز، ایجاد باغ ویلاها و از بین رفتن باغات در شهرستان فیروزکوه دور از انتظار نخواهد بود که باید به هوش باشیم.

الماسی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری ها، تاکید کرد: زمان زیادی برای جذب این اعتبارات که مربوط به سال 93 است باقی نمانده و انتظار می رود در کوتاه تزین زمان ممکن بهترین تصمیات اجرایی شود. وی در خاتمه از برنامه ریزی برای ارائه آموزش های لازم به شوراهای اسلامی و دهیاران استان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.


ثبت نظر

ارسال