بانک‌ها از بازار معاملات مسکن خارج شوند

پنجره ایرانیان: رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران بر ضرورت خرج بانک‌ها از بازار مسکن تاکید کرد و گفت: حضور بانک‌ها در خرید و فروش عرصه‌های مسکونی و ساخت و سازها گاهی پدیده هجمه پولی را در این بازار تقویت می‌کند.
  • پنجشنبه 1 خرداد 1393 ساعت 16:39

حسام عقبایی افزود: این رفتار در برخی بانک‌ها به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن منجر می‌شود. وی افزود: باید سیاست‌های دولت طوری باشد که خریداران واقعی مسکن وارد این بازار شوند و عمده معاملات برای استفاده از خانه‌ها باشد نه رویکرد سرمایه‌ای.

عقبایی همچنین گفت: پیش‌بینی کرد برغم اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در نیمه نخست سال جاری به ویژه فصل بهار شاهد ثبات قیمت و رونق معاملات در بازار مسکن خواهیم بود، اما رونق معاملات را خواهیم داشت. عقبایی اظهار داشت: البته رونق خرید و فروش به معنی گرانی نخواهد بود و خرید خانه برای استفاده و مصرف همیشه توصیه می‌شود. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش از این هم تاکید کرده است: برای خروج از رکود معاملات مسکن و ساماندهی قیمت‌ها و اجاره مسکن به طرح جامع در تولید، عرضه و خرید مسکن نیاز داریم.

عقبایی افزود: انتظار می‌رفت بازار معاملات در سه ماهه سوم پارسال از رکود خارج شود اما اتفاق نیفتاد و تقریبا گسترده‌ترین رکود را شاهد هستیم. وی گفت: قیمت‌ها در سال جاری کاهش زیادی دارد اما مردم همچنان انتظار دارند‌، کاهش یابد. عقبایی درباره تخلف برخی مشاوران املاک در تعیین قیمت و افزایش نرخ‌ها گفت: شهروندان حتما از مشاوران املاک دارای مجوز و پروانه کسب و کار استفاده کنند تا اگر حقی از آنها ضایع می‌شود‌، پیگیری کنند. عقبایی همچنین افزایش وام خرید مسکن را در تهران خیلی موثر ندانست و گفت: در شهرهای کوچک خوب است اما در کلانشهرها نیاز است که تجدیدنظر شود.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 80، خرداد ماه 1393


ثبت نظر

ارسال