آخوندی : تنها 8 درصد رشد اجاره داشته‌ایم

پنجره ایرانیان: در حالی که به فصل نقل و انتقال بیش از یک ماه باقی مانده میزان اجاره بها و رهن افزایش 30 درصدی داشته است.
  • جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 15:59

به گزارش باشگاه خبرنگاران گزارشات میدانی حاکی از افزایش 30 درصدی اجاره بها در اردیبهشت ماه است این درحالی است که وزیر راه و شهرسازی از افزایش 8درصدی اجاره بها خبر داده است.در حالی که به فصل نقل و انتقال بیش از یک ماه باقی مانده میزان اجاره بها و رهن افزایش 30 درصدی داشته است.  براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه میزان رهن و اجاره تاکنون رشد 15 درصدی داشته است گفت: به طور قطع تا چندماه آینده این افزایش به 30 درصد می رسد.

همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه اجاره بها در حال حاضر بین 20 تا 25 درصد افزایش داشته است ،افزود: میزان اجاره و رهن مسکن تا آغاز فصل نقل انتقال به بیش از 30 درصد می رسد.

این مشاوران املاک در خصوص بازار خرید و فروش مسکن معتقد هستند این بازار در رکود شدید به سر می‌برد و همین امر باعث شده سازندگان به افزایش اجاره بها رو بیاورند. براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در بازار مسکن بسیار کاهش یافته است گفت: بسیاری از سازندگان به دلیل رکود شدید واحدهای خود را خالی نگه داشتند اند و همین امر زمینه ساز افزایش قیمت اجاره و رهن مسکن شده است.

این در حالی است که عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به سوال ما در خصوص افزایش 30 درصدی نرخ اجاره بها گفت: نرخ اجاره بها تاکنون افزایش 8 درصدی داشته و من نیازی به کنترل فیریکی بازار اجاره‌بها در تابستان امسال نمی‌بینم. وی در ادامه افزود: من به دنبال ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن هستم. از سوی دیگر حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درخصوص وضعیت اجاره بهای مسکن معتقد است : با توجه به شرایط بازار و بررسی تاثیر همه عوامل از جمله مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در هزینه تمام شده، توصیه می کنیم افزایش اجاره بهای مسکن در سال جاری حداکثر ۵ تا ۷ درصد باشد.

عقبایی در ادامه افزود: قرار نیست نسبت مستقیم میان نرخ تورم و افزایش نرخ اجاره مسکن باشد. وی درادامه تصریح کرد: به همه همکاران و موجران توصیه می کنیم نرخ های منصفانه را رعایت کنند. عقبایی اظهار داشت: برای ساماندهی نرخ اجاره مسکن در کنار توصیه ها، برخورد تعزیراتی هم مطرح بوده که در سال های اخیر دستاورد خوبی نداشته است. براساس این گزارش در حال حاضر کمترین میزان نرخ اجاره متری 1تا یک میلیون و500 هزار تومان و کمترین میزان نرخ خرید مسکن متری 3 میلیون تومان است. براساس این گزارش واحدی 35 متری واقع در امیرآباد 2 خوابه 495 میلیون تومان،واحدی 92 متری واقع در چهارراه لشکر 232 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین واحدی 75 متری واقع در دولت 110 میلیون تومان و واحدی 73 متری واقع درشهرک غرب 80میلیون تومان برای رهن گذاشته شده است.


ثبت نظر

ارسال