پیش‌نویس مسکن دولت قابل استناد نیست

پنجره ایرانیان: رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که پیش‌نویس طرح مسکن دولت قابل استناد نیست، گفت: افزودن آلام مردم مشکلی راحل نمی‌کند و امیدواریم با تعامل و مذاکره‌ زودتر مشکل بخش مسکن حل شود.
  • جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 15:41

مهدی هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: از دولت درخواست کردیم تا برنامه مسکن را ارائه کنند و در این راستا پیش‌نویسی به مجلس ارسال شده است. این پیش‌نویس هم‌اکنون در کارگروه مسکن کمیسیون در حال بررسی است که باید به زودی جمع‌بندی آن در کمیسیون عمران ارائه شود.

وی با اشاره به این‌که هنوز چیزی در این رابطه از سوی کارگروه به کمیسیون عمران ارائه نشده است، اظهار کرد:‌ دولت بیشتر مسائلی را مطرح کرده که مرتبط با جمع‌آوری اطلاعات بوده است و هنوز طرح خاصی را به مجلس ارائه نکرده‌اند. قاعدتا وقتی طرحی در دولت به تصویب می‌رسد باید به مجلس ارائه شود تا برای مجلس قابل استناد باشد. وی ادامه داد:‌به فرض این‌که پیش نویسی در این رابطه تهیه شده اما به دلیل این‌که نظر دولت روی این موضوع قطعی و مشخص نیست از این رو پیش‌نویس مذکور قابل استناد هم نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تاخیر دولت در خصوص اجرای برنامه‌ای در حوزه مسکن،‌ اظهار کرد: افزودن آلام مردم مشکلی را حل نمی‌کند و امیدواریم با تعامل و مذاکره‌ زودتر مشکل بخش مسکن حل شود.

هاشمی تاکید کرد:‌ مطالبه جدی مجلس در حوزه مسکن، عملیاتی شدن تعهدات گذشته است تا بتوانیم سریعتر مطالبات مردم را در مسکن مهر پیگیری کنیم. وی ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت طرح جدید دولت به مجلس ارائه تا اطلاع‌رسانی لازم در رابطه با آن انجام شود.


ثبت نظر

ارسال