برنامه‌ای برای کنترل فیزیکی نرخ اجاره‌بها نداریم

پنجره ایرانیان: آخوندی گفت: تاکنون نرخ اجاره‌بها 8 درصد افزایش داشته و من برنامه‌ای برای کنترل فیزیکی بازار اجاره بها ندارم و تنها به دنبال افزایش عرضه مسکن هستم.
  • یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 ساعت 10:15

آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص نرخ اجاره بها گفت: نرخ اجاره بها تاکنون افزایش 8 درصدی داشته و من نیازی به کنترل فیریکی بازار اجاره‌بها در تابستان امسال نمی‌بینم. وی در ادامه افزود: من به دنبال ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن هستم. وی با بیان اینکه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش نیافته است گفت: وزارت راه و شهرسازی درخواست افزایش قیمت دارد و در این خصوص جلسه‌ای تشکیل شده ولی همچنان این تسهیلات 30 میلیون است.

وی در ادامه افزود: مالیات خانه‌های خالی مصوب نشده و به ما تاکنون ابلاغ نشده است و مشخص نیست که این قانون به نفع بخش مسکن باشد.آخوندی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها از لحاظ  وزارت راه و شهرسازی جزء بخش خصوصی محسوب می‌شود گفت: این تعاونی‌ها توسط خود مردم تشکیل شده و در صورت ایجاد مشکل باید به وزارت تعاون و رفاه مراجعه کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: بخش اول مصوبه خرید و فروش مسکن مهر ابلاغ شده و تا چند ماه آینده مراحل بعدی این مصوبه ابلاغ می‌شود.وی در ادامه خاطرنشان کرد: متنوع‌سازی نرخ بلیط هواپیما به معنای افزایش قیمت نیست و تا چند ماه آینده این مصوبه اجرایی می‌شود.


ثبت نظر

ارسال