خروج از رکود اقتصادی با توسعه بخش مسکن

پنجره ایرانیان: مدیر عامل بانک مسکن تاکید کرد : همه آمارها بیانگر نقش محرک و تاثیرگذار این صنعت در توسعه اقتصادی کشور است و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از موتورهای اصلی برای خروج از رکود اقتصادی ، توسعه بخش مسکن است.
  • چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 16:35

بت شکن با مرور اهداف شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن گفت: تعریف اهدافی چون توسعه ساخت و ساز با کیفیت،کمک به احیای بافت‌های فرسوده، ایجاد الگوی مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی از طریق استانداردسازی و صنعتی‌سازی و در نهایت هم‌راستایی در جهت ماموریت بانک به منظور توسعه و تعمیق ابزارهای تامین مالی جدید می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.
وی همچنین از صدور نخستین مجوز صندوق زمین و ساختمان در سازمان بورس برای مجموعه گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن می‌توان از این ابزار به شکل مطلوب بهره برد و امید است از این ابزار در پروژه‌های بعدی نیز استفاده کرد.         
در مراسمی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن، شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن آغاز بیست و پنجمین سال فعالیت خود را جشن گرفت.
مدیرعامل بانک مسکن با ارائه آماری از میزان فعالیت‌های بخش مسکن، این آمار را نشان‌دهنده اهمیت بخش صنعت ساختمان در حوزه تامین مالی از طریق سیستم بانکی دانست و نتیجه گرفت: فعالیت در بخش مسکن و به ویژه در بخش مستغلات و خدمات صنعت ساختمان به طور مستقیم و غیرمستقیم حدود 21 درصد از تولید ناخالص داخلی را از آن خود کرده است. همچنین 15 درصد از اشتغال کشور در این بخش متمرکز شده است. از سوی دیگر سهم این صنعت از تشکیل سرمایه ثابت ناخالص به قیمت جاری در سال 91 معادل 51 درصد بوده است.
کسب استانداردهای جدید برای بانک مسکن
بانک مسکن به عنوان نخستین بانک ایرانی در حوزه آموزش موفق شد با پیاده‌سازی استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت و مدیریت آموزشی، استانداردهای بین‌المللی ISO 9001:2008 و ISO 10015 را به دست آورد.
پس از ارزیابی ارگان گواهی دهندهICIM.S.P.A ایتالیا، بانک مسکن موفق شد به عنوان نخستین بانک ایرانی در حوزه آموزش و در زمینه ارتقای سیستم آموزشی کارکنان و کسب اعتبارات بین‌المللی، این استانداردها را کسب کند و عضو جامعه جهانی کیفیت IQNET و فدراسیون اروپایی CISQ شود. از مزایای استقرار سیستم‌های ISO 10015, ISO 9001:2008 می‌توان به افزایش سطح رضایت و کاهش شکایات مشتریان، کاهش محصولات و خدمات نامنطبق، افزایش سطح کیفی و راندمان نیروی انسانی، کاهش هزینه‌ها، ایجاد یک سازمان هدفمند با رویکردی یکپارچه و افزایش سطح کنترل بر عملکرد سازمان اشاره کرد. به خاطر توانمندی سازمان آموزشی بانک مسکن، اداره استاندارد ایتالیا ACCREDIA نیز تایید استاندارد مربوطه را مورد پذیرش قرار داده است.
اصول مدیریت کیفیت که مبنای استانداردهای سریISO 9000 است بر اهمیت مدیریت منابع انسانی و نیاز به آموزش مناسب تاکید دارد.


ثبت نظر

ارسال