کاهش التهاب بازار مسکن با سیاستهای تشویقی

پنجره ایرانیان: نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه بالای مسکن و اعمال سیاستهای تشویقی التهاب بازار مسکن را کاهش می دهد.
  • دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 20:16

علی اکبر آقایی در گفت و گوی با خبرنگار ایرنا افزود: برخورد تعزیراتی در حوزه مسکن باعث افزایش قیمت و التهاب بیشتر در بازار مسکن می شود. وی اظهارکرد: عوارض بالا نیز باعث می شود انبوه سازان حتی از اجاره دادن خانه های خالی خودداری کنند و این امر تقاضای مسکن را افزایش می دهد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقاضای بالا ، قیمتها را افزایش می دهد گفت: حمایت از انبوه سازان، اعمال سیاست های تشویقی برای آنها و معاف کردن از مالیات می تواند انگیزه تولید بیشتر مسکن در میان انبوه سازان را افزایش دهد. وی ادامه داد: باید به مردم اجازه سرمایه گذاری داده شده و این فرصت برای آنها مهیا شود که بتوانند در تولید نقش موثری داشته باشند.

رییس مجمع نمایندگان منطقه شمالغرب کشور در خانه ملت اضافه کرد: وقتی دریافت عوارض و مالیات از تولیدکنندگان کاهش یابد به همان میزان تولیدکنندگان با آسودگی خاطر اقدام به ساخت مسکن می کنند.

آقایی یادآوری کرد: سالانه بیش از 800 هزار نفر در کشور ازدواج می کنند لذا این میزان ازدواج، جامعه و مسوولان را مکلف می سازد تا نسبت به تعداد این جمعیت مسکن تهیه کنند. وی افزود: سالانه باید یک میلیون واحد مسکن ساخته شود تا بتواند جوابگوی نیاز 800 هزار نفر باشد.


ثبت نظر

ارسال