چندگانگی مدیریت و بلاتکلیفی متقاضیان

پنجره ایرانیان: رئیس سابق هیأت مدیره تعاونی صنعتی‌سازی شماره 3، گفت: بلاتکلیفی متقاضیان مسکن مهر در پروژه‌های مپسا با واگذاری مپسا به بانک رفاه به قوت خود باقی است.
  • دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 14:18

مرتضی حبیبی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سؤال که عنوان شده مپسا تخلفاتی در واگذاری واحدهای مسکونی مهر داشته و یک واحد مسکونی را به دو نفر فروخته است، آیا این موضوع را تایید می کنید گفت: شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران (مپسا )در حال حاضر به بانک رفاه واگذار شده و مدیرعامل آن هم که مامور بوده و ماموریت آن به پایان رسیده است تا حدودی پیگیر این موضوعات است.

وی ادامه داد: متاسفانه با واگذاری مپسا به بانک رفاه ،بانک هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد،در این میان پیمانکاران هم سوء‌استفاده می‌کنند و قراردادها را امضاء نمی‌کنند و 400 متقاضی در بلاتکلیفی قرار دارند. وی ادامه داد: یک سری مدارک مخدوش و مسئله‌دار نیز یکی از موارد مبهم است که البته شاید مدیران کنونی مپسا چندان مقصر نباشند و این موضوع به مدیران قبلی باز گردد.

حبیبی تاکید کرد: متاسفانه مدارک ساختگی درست کرده‌اند و یک پیمانکاری پول‌هایی از متقاضیان گرفته و کار آماده‌سازی هم عقب افتاده است.

رئیس سابق هیأت مدیره تعاونی صنعتی‌سازی شماره 3 ادامه داد: متاسفانه صورتجلساتی که در پرند یکی از پیمانکاران ارائه کرده نیز دارای مشکل است چرا که کل کارکرد آنها از بابت آب پاشی گرد و غبار  2 میلیارد تومان بوده اما 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بابت این آب‌پاشی گردوغبار صورت حساب ارائه کرده است.

حبیبی با اشاره به اینکه این تخلفات به مدیران سابق مپسا باز می‌گردد و متاسفانه تخلف وجود دارد و این مسائل هم بر روی دوش مردم می‌افتد اضافه کرد:‌این موارد باعث می شود تا آماده‌سازی در بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر ارزان‌تر از واحدهای مپسا در می‌آید و باعث می‌شود تا آماده‌سازی‌های مپسا با تأخیر مواجه شود.

وی افزود: پیمانکاران هم با تأخیر در آماده‌سازی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و هیچ ارگان و سازمانی هم نیست که این موارد را جمع‌وجور کند.

*متقاضیان مسکن مهر بلاتکلیف هستند

وی تاکید کرد:شرکت عمران پرند 95 هزار واحد مسکن مهر را مدیریت می‌کند ولی اینجا چون مپسا به بانک رفاه واگذار شده است هیچ ارگان و سازمانی پیگیر کار نیست،انگیزه کافی برای کار کردن نیست و در این بین مردم این وسط بلاتکلیف مانده‌اند. وی ادامه داد: واحدهای مسکونی مپسا 1300 تا 1400 مسکن است اما هنوز تعیین تکلیف نشده است، برخی پیمانکاران کار را نیمه‌کاره رها کرده اند و این واحدهای مسکونی آماده سازی هم نشده است.

حبیبی گفت: تعیین تکلیف نشدن وضعیت متقاضیان مسکن مهر مپسا به هر حال مشکلاتی ایجاد کرده است. به گفته وی، به طور متوسط متقاضیان مسکن مهر مپسا بیش از 15 میلیون تومان پرداخت کرده اند.

حبیبی گفت:‌برخی از پیمانکاران بعد از آزادسازی نرخ سوخت اعلام کردند که روزی 1200 لیتر سوخت مصرف می‌کنم و اگر محاسبه شود، در 10 ماه حدود 600 تا 700 هزار لیتر بیشتر نمی‌شود اما صورتجلسه آورده و امضاء هم کرده اند که 3 میلیون و 555 هزار لیتر سوخت مصرف شده است.

وی با بیان اینکه این تخلفات همگی موجود است، افزود: مدارک همگی ساختگی است و زمانی هم که بنده مقطعی مدیر پروژه مپسا بودم،یکی از این صورتجلسه‌ها که تخلفات در آن رخ داده است را نیاوردند که بنده امضاء‌ کنم.

*آیا این تخلفات را وزیر راه و شهرسازی دیده اند؟

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این تخلفات را به وزیر راه و شهرسازی گزارش کرده‌اید، گفت: مرتب با مدیران جدید و قدیم شهر پرند جلسه داریم اما در حال حاضر چون چندگانگی در مدیریت را شاهد هستیم وزارت راه و شهرسازی می‌گوید که ما این اختیار را به وزارت صنایع و معادن سپرده‌ایم و آنها هم که می‌گویند ما مپسا را به بانک رفاه واگذار کرده‌ایم و این وسط مردم متضرر می‌شوند.


ثبت نظر

ارسال