تدوین بسته‌های جدید مالی در بافت‌های فرسوده

پنجره ایرانیان: عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به تدوین بسته‌های مالی جدید در طرح جامع مسکن برای بافت‌های فرسوده شهری، گفت: طرح مسکن اجتماعی با کمک انبوه‌سازان در بافت فرسوده به اجرا می‌رسد.
  • یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 ساعت 12:26

مجید روستا در گفتگو با مهر در خصوص تفاهمنامه شرکت عمران و بهسازی با انبوهسازان با اشاره به همکاری در انجام  تحقیق و پژوهش‌های کابردی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، اظهار داشت: این شرکت با همکاری انبوهسازان بستر مناسب و زمینه‌های لازم را برای هماهنگی و تعامل با مدیریت شهری محله‌های هدف انجام می‌دهد.

وی با  اشاره به اینکه در بازآفرینی و نوسازی محله‌های هدف توجه ما به گروه‌های کم درآمد شهری است، اظهار داشت: سرمایه‌های اولیه این دسته از افراد برای تامین مسکن کافی نیست به همین جهت بسته‌های مالی در طرح جامع مسکن برای کمک به این بخش پیشنهاد شده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به ساخت مسکن اجتماعی در محله‌های هدف شهری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با کمک انبوهسازان طرح مسکن اجتماعی را در این محلات اجرا کنیم. وی با بیان اینکه برنامههای ما برای احیا، نوسازی و بهسازی شهری اجرایی میشود، گفت: ایجاد بستر مناسب برای ورود انبوهسازان در سراسر کشور به این محله‌ها از اقداماتی است که از طرف شرکت انجام می‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: استفاده از سیستمها، مصالح و روشهای طراحی نوین از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری انبوهسازان در بافتهای فرسوده شهری به انجام می‌رسد.

روستا میزان حضور بخش خصوصی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی را کافی ندانست و افزود: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای افرادی که در بافت‌های فرسوده سکونت دارند از افراد بدون مسکن سخت‌تر است زیرا اغلب این خانه‌ها سند مالکیت ندارند و  وجود معارض مشکلات زیادی را برای نوسازی و بهسازی این بافتها بوجود آورده است.

وی نبود توانایی در تامین منابع مالی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: برای همین منظور دولت با ایجاد دفاتر خدمات نوسازی سعی دارد مشکلات این مناطق را برطرف کند تا زمینه ورود انبوهسازان و بخش خصوصی ایجاد شود.


ثبت نظر

ارسال