لیزینگ مسکن بازار را از رکود خارج می‌کند

پنجره ایرانیان: عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه ممکن است لیزینگ مسکن تاحدی به بازار مسکن و ساخت و ساز رونق بخشد، گفت: شرکت‌های لیزینگ مسکن کار سابق بانک‌ها در تامین مالی ساخت و ساز را انجام می‌دهند و در کاهش قیمت‌ها تاثیری ندارند.
  • شنبه 13 اردیبهشت 1393 ساعت 12:46

سید بهلول حسینی در گفت وگو با خانه ملت درباره ایجاد شرکت های لیزینگ مسکن و تاثیر این شرکت‌ها بر قیمت‌ها، گفت: شرکت‌های لیزینگی کار بانک‌ها در زمینه تامین اعتبار را انجام می‌دهند و قیمت مسکن با وضعیت فعلی تغییری نخواهد داشت.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای لیزینگ مسکن کمکی به خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد صورت نمی‌گیرد، افزود: تاکنون مسئولیت تامین اعتبار برای ساخت و  ساز مسکن و فراهم کردن زمینه صاحب‌خانه شدن مردم بانک‌ها و تسهیلات بانکی بوده که در صورت تشکیل شرکت‌های لیزینگی این وظیفه به این شرکت‌ها واگذار می‌شود بنابراین تغییری در قیمت‌ها بوجود نمی‌آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ممکن است لیزینگ مسکن تاحدی به بازار مسکن و ساخت و ساز رونق بخشد، تصریح کرد: در بخش مسکن تاکید اصلی کمک به خانه‌دار شدن افراد کم درآمد است که ایجاد شرکت های لیزینگی در این زمینه تاثیری ندارد و با اجرای این طرح مستحقان واقعی صاحب مسکن نمی‌شوند.

گفتنی است؛ دبیرکل کانون شرکت‌های لیزینگ ایران از انجام مکاتباتی با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی برای عملیاتی شدن لیزینگ مسکن در کشور خبرداده است.

لیزینگ مسکن با پرداخت مبلغی به خریدار مسکنی که پول ندارد کمک می‌کند تا خانه‌ای را خریداری کرده و طی 10 تا 15 سال همانند اجاره‌بها نرخی را به این لیزینگ پرداخت می‌کند و در نهایت صاحب واحد مسکونی می‌شود.


ثبت نظر

ارسال