کنترل کامل مبحث 19ساختمان‌ها از 15 اردیبهشت

پنجره ایرانیان: معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: از 15 اردیبهشت‌ماه کنترل کامل مبحث 19 در ساختمان‌ها در تمامی متراژها اجرایی می‌شود.
  • شنبه 13 اردیبهشت 1393 ساعت 12:43

حیدریون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کشور ایران در زمینه انرژی دارای منابع زیادی است گفت: متأسفانه از این منابع درآمدزا نمی‌توانیم به درستی استفاده کنیم. وی در ادامه افزود: در حال حاضر 5 برابر متوسط جهانی انرژی در ساختمان‌های کشور هدر می‌رود در حالی که می‌توانیم از این انرژی‌ها به درستی استفاده و درآمدزایی کنیم. وی در ادامه تصریح کرد: استفاده بیش از حد انرژی در افزایش آلودگی‌های کشور اثرگذار است.

حیدریون با بیان اینکه طرح ویژه ای  امسال برای کنترل مصرف انرژی برنامه‌ریزی شده است گفت: 4 ناظر سازه ، برق، مکانیک، ترافیک وظیفه کنترل انرژی را در ساختمان‌ها بر عهده دارند. وی در ادامه توضیح داد: اجرای این طرح برای ساختمان‌های بالای 1500 متر برنامه‌ریزی شده است. 

معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه مبحث 19 در ساختمان‌ها به درستی اجرا نمی‌شود گفت: مبحث 19 تنها  به عایق‌بندی پنجره‌ها و دیوارها ختم نمی‌شود. بلکه باید عایق‌بندی سخت و کف ساختمان‌ها را نیز کنترل کنیم. وی در ادامه توضیح داد: طرحی به صورت پایلوت در منطقه 2 از 15 اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد و در این طرح مبحث 19 ساختمان‌ها به صورت کامل در تمامی متراژها اجرا خواهد شد. حیدریون خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری شهرداری تهران اجرا و در استان تهران نیز در متراژهای بالای 1500 متر انجام خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال