بخش مسکن نظارت جدی را می‌طلبد

پنجره ایرانیان: باید دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کشور و سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌های صنفی، نظارت‌های جدی در وضعیت مسکن اعمال کنند تا قیمت مسکن کنترل شود.
  • شنبه 13 اردیبهشت 1393 ساعت 11:36

احمد جباری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: اکنون، وضعیت مسکن در حالت رکود است و برای ایجاد تحولات در قیمت مسکن باید از حالت رکود خارج شود. وی گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی ارتباط مستقیمی با افزایش قیمت‌ها در حوزه مسکن دارد. وی افزود: باید دستگاه‌های نظارتی، از جمله سازمان بازرسی کشور و سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌های صنفی، نظارت‌های جدی در، وضعیت مسکن اعمال کنند تا قیمت مسکن کنترل شود.
 
جباری گفت: در اجرای فاز دوم هدفمندی با افزایش هزینه دستمزدها و حمل‌ونقل و بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی، قطعا تأثیر زیادی در افزایش قیمت مسکن خواهد داشت.
  در ادامه محمد فیروزی عضو کمیسیون عمران گفت: با توجه به افزایش بی‌رویه و کاذب قیمت مسکن در سال‌های گذشته، احتمال خارج شدن از رکود پیش‌بینی می‌شود. وی اظهار داشت: با افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید متقاضیان کاهش می‌یابد و موجب رونق بازار مسکن نخواهد شد. وی ادامه داد: تحول فضای پول‌های سرگردان، در حوزه‌های مختلف، از جمله بازار مسکن،‌ افزایش قیمت مسکن را در پی خواهد داشت.
 
فیروزی اعلام کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی راهکارهای مناسبی در جریان وضعیت ارائه مسکن دارند تا در آینده، در مناطقی که نیاز به تقاضای مسکن وجود دارد، عرضه شود. وی در این خصوص افزود: با تعادل بین عرضه و تقاضا قیمت مسکن کنترل می‌شود.


ثبت نظر

ارسال