چنبره سوداگران بر بازار مسکن

پنجره ایرانیان: رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت ملتهب و بحرانی بازار مسکن، گفت: سوداگران و دلالان بر بازار چنبره زده اند بنابراین برای ساماندهی بازار مسکن باید بر تولید و ساخت تمرکز کرده و از روشهای آزمون و خطا استفاده نشود.
  • سه شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 13:50

سید مهدی هاشمی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح تشکیل شرکت های لیزینگ مسکن  در شورای پول و اعتبار و تاثیر اجرای این طرح بر بازار ، گفت: وضعیت حوزه مسکن به اندازه کافی ملتهب و بحرانی است بنابراین نباید برای ساماندهی این بخش از روشهای آزمون و خطا و تجربه نشده استفاده کرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  شرایط پیچیده بازار مسکن، افزود: برای مدیریت و ساماندهی بازار مسکن باید از روشهای مطمئن و راهکارهای سنجیده که به بهبود حوزه مسکن بیانجامد استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه دولت به منظور مدیریت بخش مسکن باید بر تولید و افزایش عرضه مسکن تمرکز کند، تصریح کرد: با عرضه مطلوب مسکن و پاسخگویی به متقاضیان می‌توان از ایجاد تنش در بازار و جهش‌های قیمتی جلوگیری کرد. 

هاشمی با اشاره به اینکه  بازار مسکن دارای شرایطی است که مستعد ایجاد تنش در وضعیت اقتصادی کشور است، پیشنهاد کرد: ستاد یا کمیته ای مستقل با هدف تمرکز بر ساخت مسکن و مدیریت بازار در دولت تشکیل شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌آباد در مجلس با یادآوری اینکه سوداگران بر بازار مسکن چنبره زده‌اند تا سوء استفاده‌های لازم را ببرند، گفت: با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی و افزایش عمومی قیمت‌ها دولت باید حمایت‌هایی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن را تدبیر کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بر تکمیل و تحویل سریع پروژه‌های مسکن مهر به منظور ساماندهی بازار تاکید کرد و افزود: دولت باید با مدیریت صحیح و به کارگیری اقدامات سنجیده به سرانجام رساندن مسکن مهر و اجرای طرح‌های جدید در بخش ساخت و ساز از افزایش غیر‌منطقی قیمت‌ها و سوء استفاده سوداگران و دلالان و ایجاد تنش در بازار جلوگیری کند.


ثبت نظر

ارسال