ضرورت خروج بانک ها از بازار معاملات مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران بر ضرورت خرج بانک ها از بازار مسکن تاکید کرد و گفت : حضور بانک ها در خرید و فروش عرصه های مسکونی و ساخت و سازها گاهی پدیده quotation mark هجمه پولی quotation mark را در این بازار تقویت می کند.
  • دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 10:25

حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : این رفتار در برخی بانک ها به افزایش بی رویه قیمت مسکن منجر می شود.وی افزود : باید سیاست های دولت طوری باشد که خریداران واقعی مسکن وارد این بازار شوند و عمده معاملات برای استفاده از خانه ها باشد نه رویکرد سرمایه ای.

عقبایی همچنین گفت : پیش بینی کرد برغم اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در نیمه نخست سال جاری به ویژه فصل بهار شاهد ثبات قیمت و رونق معاملات در بازار مسکن خواهیم بود اما رونق معاملات را خواهیم داشت.

عقبایی اظهار داشت : البته رونق خرید و فروش به معنی گرانی نخواهد بود و خرید خانه برای استفاده و مصرف همیشه توصیه می شود.رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش از این هم تاکید کرده است : برای خروج از رکود معاملات مسکن و ساماندهی قیمت ها و اجاره مسکن به طرح جامع در تولید، عرضه و خرید مسکن نیاز داریم.

عقبایی افزود: انتظار می رفت بازار معاملات در سه ماهه سوم پارسال از رکود خارج شود اما اتفاق نیفتاد و تقریبا گسترده ترین رکود را شاهد هستیم.وی گفت: قیمت ها در سال جاری کاهش زیادی دارد اما مردم همچنان انتظار دارند ، کاهش یابد.

عقبایی درباره تخلف برخی مشاوران املاک در تعیین قیمت و افزایش نرخ ها گفت: شهروندان حتما از مشاوران املاک دارای مجوز و پروانه کسب و کار استفاده کنند تا اگر حقی از آنها ضایع می شود ، پیگیری کنند.

عقبایی همچنین افزایش وام خرید مسکن را در تهران خیلی موثر ندانست و گفت : در شهرهای کوچک خوب است اما در کلانشهرها نیاز است که تجدیدنظر شود.


ثبت نظر

ارسال