عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

استفاده از پکیج مزاج را خشک می‌کند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:یبوست و خشکی مزاج از عوارض استفاده طولانی مدت از دستگاه پکیج به عنوان سیستم گرمایشی به شمار می رود.
  • چهارشنبه 27 فروردین 1393 ساعت 17:25

به گزارش گروه علمی ایرنا از بیمارستان امیراعلم، دکتر سیدمحمود اسحاق حسینی افزود:استفاده از پکیج آثار مخربی بر روی سیستم گوارش افراد دارد به همین دلیل گازهای متصاعد شده از پکیج ها و انتشار آن در فضای داخلی خانه ها مدتی است مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: انتشار این گازها موجب خشک شدن هوای اتاق و بروز مشکلات تنفسی در افراد می شود این مساله در افرادی که پولیپ بینی دارند و یا دچار تغییراتی در قسمت فوقانی دستگاه تنفس هستند و با دهان تنفس می کنند، شدیدتر است.
اسحاق حسینی با بیان اینکه تداوم این روند خطر ابتلا به یبوست را به همراه دارد، گفت: هر چه مدت زمان استفاده از پکیج طولانی تر باشد، خشکی هوای اتاق نیز شدت می یابد و ادامه این روند منجر به کاهش ترشحات دستگاه گوارش و در نهایت بروز یبوست و خشکی مزاج می شود.
متخصص گوارش با اشاره به اثرات سوء استفاده از پکیج بر افرادی که از مشکل یبوست رنج می برند، تصریح کرد: متاسفانه تداوم این امر منجر به تشدید یبوست در این افراد می شود بنابراین به این افراد توصیه می شود چنانچه به ناچار از سیستم پکیج استفاده می کنند، روزانه 8 لیوان آب و یا چای کم رنگ مصرف کنند.
به گفته این متخصص گوارش؛ مصرف میوه هایی از قبیل آلو، انگور، انجیر و گلابی می تواند موجب کاهش عوارض ناشی از خشکی هوا بر اثر استفاده از پیکج شود.


ثبت نظر

ارسال