بسته موقت صندوق پس‌انداز مسکن به دولت رفت

معاون وزیر راه و شهرسازی از تدوین برنامه موقت یک ساله بخش مسکن و ارائه آن به دولت خبر داد و گفت: در برنامه موقت یک ساله تصویری از میزان نیاز به واحد مسکونی و میزان نیاز مالی بخش مسکن مشخص شده است.
  • چهارشنبه 27 فروردین 1393 ساعت 11:18

سید محمد پژمان در گفت و گو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا صندوق پس انداز مسکن در سال جاری رونمایی می شود گفت:تمام برنامه های بخش مسکن در بسته تدوین شده و مسائلی مربوط به آن در گفت و گوی ما با بخش اقتصادی دولت ارتباط دارد که این صندوق نیز در ان دیده شده است.  وی ادامه داد:ما الان داریم یک تصویری از این بخش می‌دهیم که میزان نیازها و نیاز مالی چقدر است طبیعتا برای تامین این نیازها چند راه حل مختلف ارائه شده است.

پژمان تاکید کرد:ما یک برنامه موقت یک ساله را تقدیم دولت کردیم ولی الان یک برنامه و سیاست بنیادی تر و اساسی تر را آغاز کردیم.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ما قبل از ورود به بحث کلا تصویری از اوضاع و احوال اقتصادی را تنظیم کرده‌ایم که متعاقبا وارد آن گفت‌وگو ها و پیشنهادها می‌شویم.راه اندازی صندوق پس‌انداز مسکن مدتهاست که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح و عبده تبریزی مسئول مستقیم راه اندازی این صندوق شده است.اما ظاهرا بانک مرکزی فعلا در خصوص راه اندازی این صندوق به نتیجه نهایی نرسیده است.

سیاستی که افراد مبلغی را در صندوق های پس انداز مسکن سرمایه گذاری می‌کنند و سپس 5 تا 6 برابر آن مبلغ تسهیلات دریافت می کنند، در اکثر کشورهای دنیا تجربه شده و سیاست مناسبی است.


ثبت نظر

ارسال