رییس اتحادیه املاک استان تهران خبر داد:

مسکن استیجاری تورم بازار اجاره را کم می‌کند

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تولید مسکن استیجاری نقش مؤثری در کاهش نرخ تورم و میزان اجاره بها دارد.
  • یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 18:53

حسام عقبایی، با بیان اینکه دولت باید در رونمایی از طرح‌های مسکن شتاب بیشتری به کار گیرد گفت: دولت باید برنامه‌های خودش را در افزایش تسهیلات بانکی و مسکن استیجاری و تولید بیشتر به کار گیرد.

 وی در ادامه افزود: در حوزه تورم ما در حال حاضر شاهد افزایش تورم 25 درصدی هستیم بنابراین باید با به کارگیری روش‌های مختلف باید نرخ تورم را در این بازار کنترل کنیم و نگذاریم میزان نرخ تورم در مسکن به بیش از 25 درصد برسد. رییس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه باید به سمت و سویی حرکت کنیم که وضعیت بازار مسکن در کشور رونق بگیرد گفت: باید با اجرای و تولید مسکن استیجاری مانع از افزایش قیمت در بازار مسکن شویم.

عقبایی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌هایی که طی چند سال گذشته در مجلس مطرح شده بود مسکن استیجاری است گفت: مسکن استیجاری یکی از عوامل کنترل کننده اجاره و از روش‌های مهمی است که مانع از افزایش قیمت در این بازار می‌شود. وی در ادامه تصریح کرد: طرح مسکن استیجاری برای اقشار ضعیف جامعه است و مستجران با توجه به نرخ تورم می‌توانند با ورود به طرح مسکن استیجاری فشار کمتری را تحمل کنند.

عقبایی در ادامه اظهار داشت: تقویت اصل 44 قانون اساسی و عدم ورود دولت به بازار مسکن و همچنین افزایش نظارت در حوزه رانت خواری می‌تواند نقش مؤثری در کاهش قیمت مسکن داشته باشد.


ثبت نظر

ارسال