زنگ افزایش اجاره نواخته می‌شود؟

با ایجاد شوک افزایش نرخ تسهیلات مسکن، بازار مسکن امسال از رکود خارج می‌شود.
  • یکشنبه 17 فروردین 1393 ساعت 18:43
به گزارش باشگاه خبرنگاران گزارشات میدانی حاکی از افزایش قیمت و خروج رکود بازار مسکن در سال جاری است.براساس این گزارش یکی از مشاوران واقع در  منطقه مرزداران با بیان اینکه مسکن تابع مسائل سیاسی و ارزی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بازار مسکن از رکود سال گذشته خارج شود.

براساس این گزارش این مشاور املاک در ادامه تصریح کرد: اواخر سال گذشته بازار مسکن با شوک جدیدی از جمله افزایش وام مسکن روبرو شد که همین امر زمینه‌ساز رشد قیمت مسکن شد.براساس این گزارش این مشاور املاک در ادامه اظهار داشت: از لحاظ قیمت بعید است که بازار مسکن کاهش یابد و قیمت‌ها در امسال با نوسان روبرو است.
این مشاور املاک با اشاره به اینکه در صورتی که ثبات نسبی برقرار شود، بازار مسکن از رکود خارج می‌شود افزود: بازار مسکن در امسال دچار ثبات نسبی و از رکود خارج می شود. این مشاور املاک در خصوص قیمت‌های اجاره گفت: افزایش قیمت اجاره معمولا از پایان تعطیلات خرداد آغاز می‌شود و برابر با نرخ تورم است.

براساس این گزارش یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه سابقه کاهش قیمت مسکن طی چند سال گذشته وجود ندارد افزود: با شوک افزایش قیمت تسهیلات مسکن در سال گذشته این بازار از رکود خارج و قیمت‌ها افزایش می‌یابد.
این مشاور املاک در خصوص بازار اجاره و رهن گفت: نرخ تورم در حال حاضر بین 20 تا 25 درصد است و این افزایش قیمت از پایان فروردین ماه شروع می‌شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود نرخ اجاره بین 15 تا 20 درصد افزایش بابد.


ثبت نظر

ارسال