فاز دوم هدفمندی آب و برق را گران نمی‌کند

چیت چیان در برنامه امضای قراردادهای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب گفت:با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ،افزایش قیمت در آب و برق نخواهیم داشت.
  • دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 19:9

وی افزود:تا پایان سال 93 قیمت آب و برق براساس افزایش 20 و 25 درصدی صورت گرفته، اعمال خواهد شد.

چیت چیان با بیان اینکه افزایش 24 درصدی قیمت برق شامل تمامی بخش‌ها می شود افزود: ساختار تعرفه برق براساس تصمیم دولت صورت گرفته است.

چیت چیان تصریح کرد: افزایش قیمت آب و برق کم است. وی با بیان اینکه قیمت برق شامل دو قسمت می‌شود، اظهار داشت: هزینه تولید برق شامل دو قسمت می‌شود که اولین قسمت آن هزینه سوخت، دومین قسمت آن هزینه تولید برق است.

وزیر نیرو با بیان اینکه هزینه سوخت هر کیلو وات ساعت برق 20 تومان و هزینه تبدیل، توزیع و انتقال آن 68 تومان است، تصریح کرد: در ازای هزینه 88 تومانی هر کیلو وات ساعت برق تنها 43 تومان از مردم دریافت می‌شد که این مقدار کمتر از نصف هزینه واقعی تولید است. وی ادامه داد: با افزایش 24 درصدی قیمت برق هزینه دریافتی از مشترکین بابت هر کیلووات ساعت از 43 تومان به 53 تومان افزایش پیدا کرده است. وی با بیان اینکه این افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم است افزود: اگر قیمتها قیمت آب و برق واقعی نشود این صنعت به سختی به حیات خود ادامه خواهد داد و با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

چیت چیان ادامه داد: از 43 تومانی که بابت هر کیلو وات ساعت از مشترکین دریافت می‌شد این وزارتخانه 166 ریال بابت کمک به یارانه‌ها به صندوق هدفمندی واریز می‌کرد این بدان معنی است که در ازای هزینه 88 تومانی تولید هر کیلو وات ساعت تنها 27 تومان به وزارت نیرو داده می‌شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: مردم با صرفه جویی و مدیریت مصرف این افزایش قیمت را احساس نمی‌کنند. وی در پاسخ به این سوال که  آیا در سال 93 بخش آب و برق به هدفمندی یارانه‌ها کمک خواهند کرد، گفت:قرار بر این است که  از 400 میلیارد تومانی که از محل درآمدهای آب به هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و کمک می‌شد، پرداخت نشود.
چیت چیان در مورد برق نیز اظهار داشت: در مورد برق نیز 3500 میلیارد تومان به هدفمندی پرداخت می‌شد که از سال آینده مقرر شده است 2200 میلیارد تومان بابت سوخت به وزارت نفت پرداخت شود.


ثبت نظر

ارسال