بازار مسکن نگران‌کننده نیست

تا نیمه اول سال آینده افزایش قیمت مسکن نداریم و روند رکود فعلا ادامه دارد.
  • جمعه 16 اسفند 1392 ساعت 21:0

عطاءالله آیت‌اللهی - کارشناس مسکن - در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: درصورتی که تورم سال آینده همان 25 درصد اعلام شده باشد، بازار مسکن نیز همین شرایط را در پیش می‌گیرد.وی افزود: بازار مسکن سال آینده چندان نگران‌کننده نیست و امیدواریم حداقل تا نیمه اول سال ثبات قیمت‌ها را در بازار داشته باشم و اطمینان می‌دهم در نیمه اول افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گفته این کارشناس با توجه به نوسانات نرخ ارز در مدت اخیر، این افزیش و کاهش در اقتصاد کلان تاثیر زیادی گذاشته است و بخش‌های زیادی را به خود مرتبط کرده است اما عوامل تاثیرگذار در بخش مسکن نیز دخیل هستند. وی گفت: با توجه به برنامه‌ دولت جدید مبنی بر تلاش برای خروج رکود و تورم از اقتصاد کلان و ملی امیدواریم رشد اقتصادی متعادل در سال آینده ایجاد شود.

به گفته آیت‌اللهی هر قدر اقتصاد در سال آینده موفق عمل کند بازار مسکن نیز تحت تاثیر آن رو به بهبود می‌رود. وی اظهار کرد: تسهیلات مسکن و طرح‌هایی همچون مسکن اجتماعی می‌توانند در این بازار موثر باشند اما آنچه تصور می‌شود برنامه‌های کلان دولتی برای این بخش است تا بتواند بازار مسکن را بهبود بخشد. به گفته این کارشناس سال 93 نیز با رکود اقتصاد مسکن همراه می‌شود.

 او عوامل متعددی را بر بازار مسکن تاثیر گذار می‌داند که از جمله آن‌ها نوسانات نرخ ارز و تسهیلات بانک‌ها هستند.به گفته آیت‌اللهی وام‌های 25 یا 50 میلیون تومانی تاثیر چندانی بر خرید یک واحد مسکونی آن هم در شهرهای بزرگ ندارد اما آنچه مسلم است برنامه‌ جامع و مناسب دولت است که می‌تواند بازار را با تعادل قیمتی همراه کند.


ثبت نظر

ارسال