مسکن مهر آبرومندانه واگذار شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس گفت: واحدهای مسکن مهر باید با رفع نقایص به صورت آبرومندانه و باحفظ کرامت به مردم واگذار شود.
  • جمعه 16 اسفند 1392 ساعت 20:28

مصطفی افضلی فرد در آیین تجلیل از خیرین مسکن ساز استان اردبیل افزود:پروژه های مسکن مهر دارای مشکلات عدیده از جمله کندی روند ساخت به دلیل انتخاب نکردن پیمانکار مناسب، کیفیت نامناسب ساخت وسازها به دلیل نبود نظارت مطلوب، مکان یابی نامناسب، هزینه اضافی و عدم استقبال متقاضیان و واگذاری زمین بدون در نظر گرفتن الزامات قانونی می باشند که باید نسبت به رفع اصولی آنها اقدام شود.

وی بیان کرد: با توجه به ایرادها و نواقصی که در اجرای مسکن مهر وجود دارد اخیرا با دعوت از وزیر راه و شهرسازی به این کمیسیون از وی درباره سرنوشت طرح مسکن مهر سوال شد که آقای آخوندی در پاسخ گفت که برنامه ای برای تداوم طرح های مربوط به مسکن مهر در کشور نداریم. وی بیان کرد: وزیر مسکن و شهرسازی متذکر شد که تلاش بر آن است که ایرادهای موجود در زیرساخت ها و کارهای روبنایی پروژه های مسکن مهر برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 ادامه گفت: افراد خیر و نیکوکار فعال در ساخت مسکن و اعضای انجمن خیران مسکن ساز می توانند ارگانهای ذیربط را در رفع نواقص موجود در مسکن مهر یاری دهند تا برایشان به عنوان باقیات و صالحات باشد.

افضلی فرد با اشاره با تجلیل از خیرین و افراد نیکوکار گفت:با تاسف بعضی از کج فهمی ها و یا غرض ورزی ها باعث می شود که دین اسلام را ترویج دهنده فقر در جامعه قلمداد نمایند و این درحالیست که آیه های قرآن مجید، احادیث و روایات متعددی وجود دارند که در آنها به تولید ثروت در جامعه از راههای مشروع تاکید شده است.

وی اظهار کرد: امام صادق (ع) می فرماید اگر ثروت در اختیار افراد فاسد قرار بگیرد بطور یقین جامعه را به فساد خواهد کشید ولی اگر این نعمت در دست افراد نیکوکار و صالح باشد از اثرهای مثبت و مفید آن تمام افراد جامعه برخوردار خواهند شد. وی مسکن را از جمله نیازهای اساسی تمام انسانها دانست و افزود : تامین مسکن برای افراد نیازمند از جمله کارهای مهم و نیکوست که تاثیرهای بسیار مثبتی را در جامعه دارد.


ثبت نظر

ارسال