مبحث 19 تنها مربوط به پنجره 2 جداره نیست

معاون فنی سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: بازرسی‌های مبحث 19 ساختمان‌ها به صورت پایلوت از منطقه 2 تهران آغاز شد.
  • سه شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 12:52

رضا حیدریون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مصرف انرژی در ایران 6 برابر دنیا است گفت: پرت انرژی یکی از مباحث مقررات ملی ساختمان است که باعث می‌شود در حوزه ساخت و ساز کیفیت ساختمان‌ها افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه مبحث 19 تنها مربوط به پنجره 2 جداره نیست گفت:‌ در حال حاضر مبحث 19 به صورت شکلی انجام می‌شود و اغلب پنجره‌ها 2 جداره نیستند.

معاون فنی سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه افزود: اغلب پنجره‌های 2 جداره چینی هستند و موجب تبادل انرژی می‌شوند. حیدریون در ادامه افزود:‌ باید کار ریشه‌ای برای مقررات ملی ساختمان انجام شود که متأسفانه تاکنون خروجی خوبی نداشته است. وی با اشاره به این که به صورت پایلوت منطقه 2 تهران بازرسی مبحث 19 انجام می‌شود، گفت: 1500 ناظر برای کنترل مقررات ملی ساختمان از جمله معماری، برق،‌مکانیک و ... وجود دارد.

 حیدریون در ادامه افزود: با توجه به گودبرداری‌های گذشته که موجب حادثه‌های بسیاری می‌شد در حال حاضر با وجود افزایش بازرسی کاهش حوادث ناشی از گودبرداری هستیم. وی در ادامه افزود: خوشبختانه بحث گودبرداری فرهنگ سازی شده و توسط خود مهندسان این مشکلات برطرف شده است. حیدریون در ادامه خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد در بحث انرژی همانند گودبرداری فرهنگ سازی انجام دهیم و باعث شویم ساختمان‌ها دارای برچسب انرژی A باشند.


ثبت نظر

ارسال