نقش موثر صنعت ساختمان در اقتصاد مقومتی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: صنعت ساختمان در گردش اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارد.
  • سه شنبه 6 اسفند 1392 ساعت 10:9

علی پزشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنا بر آمارهای منتشر شده 40 درصد از گردش اقتصادی کشور در بخش صنعت ساختمان  است.
وی با بینظیر خواندن گستردگی و نفوذ مشاغل این عرصه نسبت به سایر مشاغل افزود: بیش از 830 حرفه مختلف در عرصه ساخت و ساز دخالت دارند که زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد را فراهم کرده است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت همه جانبه هدفمند از صادرات کالاها و خدمات اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد مهندسین و با افزایش توانمندیهای آنان میتوان در عرصه صادرات خدمات فنی و مهندسی قدم برداشت.
پزشکی با اشاره به اینکه صدور خدمات مهندسی بخش عمدهای از سرمایه های تجارت جهانی را به خود اختصاص میدهد، گفت: سهم کشور ما در این بخش بسیار ناچیز است.
رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان اظهار کرد: هرگونه ارتقا و پیشرفت در صنعت ساختمان  تاثیر جدی بر تمام ابعاد جامعه خواهد داشت.
وی اجرایی شدن قانونهای پیشبینی شده در صنعت ساختمان را زمینه ساز اشتغال بیشتر، عنوان کرد و گفت: بالا بردن کیفیت ساختمانها، کاهش اتلاف انرژی، بالا بردن عمر مفید ساختمانها و صیانت از سرمایههای مردم از دیگر تاثیرات اجرایی شدن این قوانین و کمک به تقویت اقتصاد ملی است.


ثبت نظر

ارسال