لزوم توجه به معماری اسلامی در مسکن

سید ˈمحمد غرضیˈ رییس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: معماری اسلامی در طرح های مسکن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
  • سه شنبه 6 اسفند 1392 ساعت 9:52

سید محمد غرضی دوشنبه شب در دهمین همایش شهر و سیمای شهری و پنجمین همایش ملی توسعه شهری که در سالن اجتماعات دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، افزود: معماری اسلامی میتواند سبب افزایش دانش، معرفت و بینش انسان شود.
وی با تاکید بر توجه به فرهنگ بومی در ساختمانسازی گفت: نمی توان بر مبنای علم و دانش و فرهنگ غرب حرکت کرد و انتظار داشت که تطبیقی بین فرهنگ و معماری اسلامی ایجاد شود، به همین دلیل باید در شهرسازیها به اصول و مقررات فنی و کیفی سازی بر مبنای معماری ایرانی و اسلامی توجه جدی کنیم.
غرضی اضافه کرد: کشور اسلامی ایران با این همه ثروت و منابع خدادادی و نیروهای مستعد، نباید نرم افزار خود را از خارج وارد کند و تکنولوژی را رونویسی و تقلید نماید، بلکه خود باید تولیدکننده باشد.
وی تصریح کرد: چرا باید محتاج علم و فن آوری دیگران باشیم در حالی که نیروهای مستعد وتوانمندی داریم که با مدیریت و استفاده از ظرفیت آنها میتوانیم به توسعه در ابعاد مختلف و از جمله توسعه شهرها کمک کنند.
غرضی افزود: در هشت سال دفاع مقدس مردم با اتکا به تواناییهای خود در برابر دشمن ایستادند و امروز نیز با همین روحیه باید در ابعاد مختلف توسعه پیدا کنیم.
رییس سابق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور خاطرنشان کرد: متخصصان و کارشناسان باید تمام توان خود را بکار گیرند تا محتاج دیگران نباشیم و بتوانیم با حفظ استقلال روی پای خود بایستیم.
غرضی گفت: تنها چیزی که میتواند با تورم مقابله کند توسعه تکنولوژی است و با استفاده از همه توانمندیهای داخلی باید بتوانیم ضمن افزایش تولیدات داخلی، نسبت به فروش آنها اقدام کنیم تا بتوانی ضمن کاهش تورم به افزایش درآمدهای کشور کمک کنیم.
وی خطاب به مهندسان افزود: کشور متعلق با شماست و شما باید به دور از همه جریانات سیاسی از ابتکار و خلاقیت وتوان تخصصی خود برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنید.


ثبت نظر

ارسال