افزایش تسهیلات روستایی پشت در بانک مرکزی ماند

معاون بنیاد مسکن گفت: به دلیل عدم پرداخت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی در سال‌های گذشته سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش پیدا نکرده است.
  • شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 11:24

عزیز‌الله مهدیان‌، با بیان اینکه تسهیلات مسکن روستایی سال 92 که تاکنون باید ابلاغ می‌شد به دلیل عدم همکاری دولت در بازپرداخت تسهیلات تاکنون ابلاغ نشده است گفت: مکاتبات صورت گرفته ولی تاکنون این تسهیلات ابلاغ نشده است.

وی در ادامه افزود: بعد از دولت یازدهم پرداخت تسهیلات در مسکن به خصوص مسکن روستایی روند کندی پیدا کرده و دلیل اصلی آن ایجاد تورم ناشی از پرداخت تسهیلات مسکن مهر بوده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه اظهار داشت: تسهیلات مسکن مهر باعث ایجاد تورم شده و همین امر باعث شده تکلیف تسهیلات مسکن روستایی مشخص نشود.

مهدیان در ادامه یادآور شد: تمامی‌مسئولان دولتی اعتقاد به ادامه بازسازی مسکن روستایی دارند ولی متأسفانه تاکنون تسهیلات آن افزایش پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما برای تسهیلات مسکن روستایی تا سقف 18 میلیون تومان بوده است گفت: در حال حاضر تسهیلات مسکن روستایی 12 میلیون تومان است. مهدیان در ادامه گفت: مصوبات تسهیلات مسکن روستایی باید به شورای پول و اعتبار برود و بررسی‌های لازم برای افزایش آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن مابه‌التفاوت را سود تسهیلات گذشته را به بانک‌ها پرداخت نکرده است، گفت: در حال حاضر بانک‌ها نگران بازپرداخت تسهیلات داده شده در گذشته را دارند و همین امر باعث شده تسهیلات مسکن روستایی افزایش نیابد. معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید ضمانت‌نامه معتبری را برای پرداخت تسهیلات داشته باشند و ابزار تشویقی لازم را برای پرداخت تسهیلات از سوی دولت باید ایجاد شود. وی در ادامه گفت: تاکنون بانک‌ها نهایت همکاری را داشته و 150 هزار تسهیلات تا الآن به واحدهای مسکن روستایی پرداخت کرده است.


ثبت نظر

ارسال