آفتابگردان دبی برق تولید می‌کند

برج 313 متری گردان دبی با 67 طبقه، در مدت یک سال می‌‌تواند در حدود 190 میلیون کیلو وات انرژی به ارزش بیش از 7 میلیون یورو تولید کند.
  • شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 11:8

 برج دینامیکی دبی - Rotating Tower- که دارای 420 متر و 80 طبقه است، اولین ساختمان کاملا گردان در دنیا است که هر طبقه به طور جداگانه می‌چرخد.

این برج با بودجه 330 میلیون دلار ساخته می‌شود، طراح این برج گردان دیوید فیشر معمار 58 ساله ایتالیایی است. به دلیل برخورداری از سیستم‌های تامین انرژی خورشیدی و بادی و گردان بودن ساختمان، ساکنان آپارتمان‌های این برج می‌توانند با تغییر زاویه آپارتمان، چشم‌انداز مورد نظر خود را که بیشترین نور روز را در اختیار می‌گذارد انتخاب کنند و همچنین انرژی محل سکونت خود را براساس نیاز تغییر دهند.

این ساختمان با کمک پانل‌های خورشیدی که بین هر طبقه نصب شده اند و توربین‌های بادی انرژی خود را به روشی کاملا خودکفا تامین می‌کند. در حقیقت روی سقف هر آپارتمان در هر طبقه پانل‌های خورشیدی قرار گرفته‌اند که با هر بار چرخش آپارتمان نور خورشید را جمع آوری کرده و انرژی لازم آپارتمان را براساس نیاز تامین و بقیه انرژی را ذخیره می‌کنند. این برج در مدت یک سال می‌تواند در حدود 190 میلیون کیلو وات انرژی به ارزش بیش از 7 میلیون یورو تولید کند.


ثبت نظر

ارسال