احیای کرامت مالکان مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: تلقی ما از مسکن محدود به ساخت آن بدون تامین سایر نیازها نیست و از این رو، بر آن هستیم که عزت و کرامت مالکان مسکن مهر را احیا کنیم.
  • دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت 14:49

به گزارش ایرنا، محسن نریمان، در چهارمین همایش «شهر ایده آل» در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش افزود: همانگونه که وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است، مقوله تامین مسکن به ساخت آن محدود نیست و باید نیازهای ساکنان مسکن مهر مانند آب، برق، گاز، آموزش، تفریح، سلامت و حمل و نقل نیز تامین شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خود را متعهد می‌دانیم که طرح‌های مسکن مهر را به سرانجام برسانیم اما نمی‌توانیم از این واقعیت فرار کنیم که از زیرساخت‌ها فاصله داریم.
نریمان که سخنان خود را با موضوع ویژگی‌های آرمانشهر آغاز کرده بود، گفت: آرمانشهرها برنامه دارند نه این که یکباره بخشنامه صادر شود که هر کس از تهران برود به وی زمین و مقام تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، تصمیم یکباره دولت قبل مبن‌بر سکونت 300 هزار نفر در هر یک از شهرهای پردیس و پرند و 50 هزار نفر در هشتگرد را مغایر با اصول صحیح برنامه‌ریزی و بلکه مختل‌کننده برنامه‌ها دانست.
وی با اشاره به لزوم بومی بودن به عنوان یکی از شرایط تعلق مسکن مهر به متقاضیان گفت: بیش از 50 درصد متقاضیان مسکن مهر در پردیس و پرند متعلق به این مناطق نیستند و این در حالی است که باید آنها بومی منطقه باشند و این طرح‌ها باید سرریز جمعیت منطقه را در خود جای دهد.
نریمان در بخش دیگری از سخنان خود تعریف درآمد پایدار برای شهرداری‌های کشور در راستای صیانت از حقوق شهروندان را ضروری دانست و گفت: مالیات بر ارزش افزوده و عوارض نوسازی از بهترین منابع تامین درآمدی است.
وی بیان کرد: گاه شاهد هستیم تصمیم کمیسیون‌های ماده پنج و ماده 100 شهرداری‌ها، کالبد شهرها را به مسلخ می‌برد تنها با این دلیل که یک درآمد اتفاقی و سودخواهی بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند و حال آن که در آرمانشهرها به این راحتی قانون به سخره گرفته نمی‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود، آرمانشهر را شهری قانونگرا، باثبات و پویا خواند و گفت: حفظ کرامت و عزت شهروندان سرلوحه کار مدیران در آرمانشهرها است و در این صورت است که یک شهروند با زندگی در این شهرها احساس آرامش و امنیت می‌کند.
بنا به اعلام دست‌اندرکاران این همایش، حدود 180 شهردار، 230 عضو شورای شهر، 170کارشناس و مدیر حوزه فضای سبزو پارک‌های شهرداری‌ها و حدود 100 نفر از استانداری‌ها و شرکت‌های مادر تخصصی عمران و نوسازی شهرهای جدید از سراسر کشور در این گردهمایی حضور دارند.

ارائه مقالات دست اندرکاران مدیریت شهری در قالب سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی استادان برتر داخلی و خارجی در حوزه مدیریت شهری از جمله برنامه‌های این همایش دو روزه است.
نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز کل کشور با هدف تبادل اطلاعات و افزایش هم‌افزایی بین سازمان‌ها از برنامه‌های جنبی این همایش اعلام شده است.


ثبت نظر

ارسال