زیربنای مسکن‌مهر 6 هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 76، بهمن ماه 1392

وزیر نیرو درباره تامین نیاز طرح‌های مسکن‌مهر گفت: بیش از 60 هزار میلیارد ریال نیاز است تا تمام زیرساخت‌های مورد نیاز یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن‌مهر تکمیل شود.
  • چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 22:50

حمید چیت چیان اظهار داشت: 50 درصد از زیرساخت‌های مسکن‌مهر تامین شده است. وزیر نیرو گفت: در دولت گذشته برای هزینه برقراری انشعاب برق، آب و آب و فاضلاب هر واحد مسکن‌مهر 9 میلیون ریال پیش‌بینی شده در حالی که در زمان کنونی فقط هزینه انشعاب برق به طور میانگین بیش از 25 میلیون ریال است و پیش‌بینی صورت گرفته، منطقی و کارشناسی نبوده است.
چیت چیان با بیان اینکه برای تامین آب و برق و فاضلاب مسکن‌مهر، افزون بر ایجاد انشعاب به توسعه خطوط آب، فاضلاب و شبکه توزیع نیاز است، گفت: در حال تبادل نظر با وزارت راه و شهرسازی هستیم تا بتوانیم آب و برق مسکن‌مهر را تامین کنیم. وزیر نیرو همچنین در باره سهم صنعت آب و برق از منابع مالی فاینانس چین، گفت: وزارت نیرو از دستگاه‌های اجرایی است که در استفاده از تسهیلات خارجی پیش قدم بوده و هم اکنون دو طرح سد چمشیر و سد و نیروگاه رودبار لرستان با استفاده از این منابع در حال اجراست.
چیت چیان در پایان گفت: شش قرارداد دیگر نیز ازطریق فاینانس چین در حال پیگیری است و قراردادهای دیگری نیز با ظرفیت استفاده از منابع بانک‌های بین المللی وجود دارد که می‌تواند تسهیل شود.


ثبت نظر

ارسال