خطر سوء‌استفاده در خرید و فروش‌ها در مسکن‌مهر پردیس

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 76، بهمن ماه 1392

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به ارزش‌افزوده واحد‌های مسکونی شهر جدید پردیس گفت: این شهر به دلیل نزدیکی به تهران، قرار‌گرفتن در مسیر شمال کشور و داشتن آب‌ و هوای مناسب مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ بنابراین با سوء‌استفاده در خرید و فروش این واحد‌ها نیز روبرو هستیم.
  • چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 22:49

به گفته مهدی هدایت، در صورتی که خرید وفروش واحد‌های مسکن‌مهر به صورت غیرقانونی صورت گیرد، مشکلات زیادی برای این شهر و تبعات اجتماعی زیادی ایجاد می‌شود، بنابراین باید این واحد‌ها علاوه بر تکمیل‌بودن خدمات زیربنایی و روبنایی به صورت حقوقی و قانونی خرید و فروش شوند.  هدایت با انتقاد از وزارت نیرو تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو برای واحد‌های مسکونی مهر تعهداتی داشته است که وزارت راه و شهرسازی تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است اما وزارت نیرو به این تعهدات پایبند نبوده و ما نیز نتوانستیم واحد‌های مسکونی مهر را بدون خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل دهیم.
او همچنین اظهار کرد: در صورت تاخیر در تحویل واحد‌های مسکونی شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز در مقابل متقاضیان بدقول شده و این امر می‌تواند تبعات اجتماعی برای نظام داشته باشد. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: فعلا افزایش قیمتی در واحد‌های مسکن‌مهر پردیس نداریم و متقاضیان براساس مبالغ اعلام شده 70 درصد هزینه‌ واحد را پیش از تحویل پرداخت می‌کنند.
مهدی هدایت در واکنش به درخواست انبوه‌سازان برای افزایش قیمت واحد‌های مسکن‌مهر اظهار کرد: هدف نهایی در مسکن‌مهر تحویل واحد‌ها با تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی است. وی افزود: مرز سود و حاشیه‌ پیمانکاران مسکن‌مهر کم است اما این پروژه‌ها با افزایش قیمتی مواجه نشده‌اند و قیمت‌ها همچون قرارداد پارسال با پیمانکاران خواهد بود.
هدایت اظهار کرد: واحد‌های مسکن‌مهر در جهت حفظ منافع متقاضیان است و در صورتی‌که بخواهیم پروژه‌ها را زودتر از موعد تحویل دهیم باید مطالعاتی انجام شود و تسریع در روند تحویل واحد‌ها از جمله اهداف شرکت عمران شهر جدید پردیس است. مدیر‌عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: افزایش قیمتی در واحد‌های مسکن‌مهر پردیس نداریم و متقاضیان براساس مبالغ اعلام شده 70 درصد هزینه‌ واحد را پیش از تحویل پرداخت می‌کنند.
وی تاکید کرد: در فاز 11 متقاضیان مبلغ 26 میلیون، در فاز هشت به دلیل تغییرات برای تصمیم‌گیری پارکینگ مبلغ 36 میلیون و در فاز پنج مبلغ 26 میلیون تومان که معادل 70 درصد هزینه واحد مسکونی‌ است باید پرداخت شود. او گفت: در حال حاضر امکان ثبت‌نام افراد جدید برای مسکن‌مهر وجود ندارد و متقاضیانی که از طریق تعاونی‌ها و بنگاه‌ها واحد مسکن‌مهر می‌خرند باید دقت کنند. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس به ساخت مسکن ارزان‌ اشاره و اظهار کرد: به محض ابلاغ ساخت مسکن ارزان‌، شرکت عمران شهر جدید پردیس آمادگی برای ساخت این واحد‌ها را اعلام می‌کند. وی افزود: شهر جدید پردیس ظرفیت ایجاد ساخت مسکن ارزان‌ قیمت را دارد و براساس چهارچوب و شیوه‌نامه‌ ابلاغی می‌تواند در این زمینه فعالیت داشته باشد.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر این‌که آزاد‌سازی معاملات مسکن‌مهر در حال انجام است، گفت: با این روش موافق هستم چرا که باید برای خرید و فروش واحد‌های مسکن‌مهر برنامه‌های جدی در نظر گرفته شود نه این‌که امتیاز این واحد‌ها خرید و فروش شود.


ثبت نظر

ارسال