کاهش آسیب‌های زیست محیطی با تولید مصالح ساختمانی از نخاله‌ها

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 76، بهمن ماه 1392

در راستای جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی اخیرا پژوهشگران کشور با انجام مطالعاتی موفق به بازیافت مصالح ساختمانی شدند و ضمن تولید مصالح جدید توانستند مواد اولیه برای کارخانه‌های تولید کننده مصالح ساختمانی عرضه کنند.
  • چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 22:21

محمد علیپور، مجری طرح یادشده گفت: نخاله‌های ساختمانی معمولا در محیط زیست رها می‌شوند که این امر موجب آسیب‌هایی به اکو سیستم منطقه خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرحی برای جلوگیری از این آسیب زیست محیطی، اظهار داشت: در این راستا با انجام مطالعاتی اقدام به بازیافت نخاله‌های ساختمانی کردیم. مجری طرح با اشاره به جزئیات این طرح یادآور شد: در این طرح از نخاله‌های ساختمانی مصالح ساختمانی و مواد اولیه برای کارخانجات تولید کننده مصالح ساختمانی تولید شد.
علیپور همچنین از تولید مواد جدید از این نخاله‌های ساختمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: از نخاله‌های ساختمانی همچنین 3 نوع مواد برای نمای ساختمان تولید کردیم که با این مواد علاوه بر سنگ نما، مواد خمیری نیز تولید شد که بر روی نمای ساختمان اعمال می‌شود. وی با اشاره به مزایای این طرح اضافه کرد: این طرح علاوه بر آنکه آسیب‌های زیست محیطی را کاهش می‌‌دهد از تخریب معادن برای تولید مصالح جدید ساختمانی نیز جلوگیری می‌‌کند.


ثبت نظر

ارسال