بهسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت دولتی‌ها شدنی‌ است

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 76، بهمن ماه 1392

رئیس عمران ومسکن سازان استان گلستان گفت: همکاری و مساعدت این دستگاه‌ها یک تکلیف قانونی است که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و قانون حمایت از بهسازی ونوسازی بافتهای فرسوده شهری، همواره مورد تأکید بوده است.
  • چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 22:19

 رضا جهانی با اشاره به اینکه هر خانه‌ای که در بافت مرکزی شهر خالی می‌شود، یأس ناامیدی را به آن کوچه و محل به ارمغان می‌آورد افزود: با متروکه و مخروبه شدن تدریجی خانه‌ها رونق و شادابی زندگی از این محلات رخت می‌بندد و جای خود را به ناامیدی، ترس و افسردگی و عدم حس تعلق به این محلات و در نهایت تلاش برای ترک محل و اسکان در مکانی بهتر می‌دهد!
جهانی در ادامه خاطر نشان کرد: مرگ تدریجی بافتهای قدیمی‌و فرسوده شهری و افزایش انواع بزهکاری و ناامنی و سایر مشکلات اجتماعی و اقتصادی در این بافت ها که حاصل فرسودگی کالبدی و عدم توجه به نوسازی این محلات بوده و در نتیجه خروج ساکنان را در پی داشته، از دیگر سوی رشد مناطق اطراف شهر و تخریب و نابودی منابع طبیعی را به همراه داشته است.
رئیس عمران ومسکن سازان استان گلستان تاکید کرد: اغلب ساخت وسازهای انجام شده ویا دردست اقدام در بافتهای فرسوده شهری وحتی درسایر مناطق شهر به شکلی انجام می‌شودکه درآینده نه چندان دور به بافت فرسوده وناکارآمده تبدیل خواهندشد. وی توضیح داد: همکاری و مساعدت این دستگاه‌ها یک تکلیف قانونی است که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و قانون حمایت از بهسازی ونوسازی بافت های فرسوده شهری، همواره مورد تأکید بوده است. جهانی در ادامه خاطر نشان کرد: جهت حمایت از ساخت وساز مردمی‌در بافت های فرسوده شهری، همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف خدمات رسانی(آب، برق، گاز و مخابرات) و نیز ادارات و دستگاه‌های دیگر همچون ادارات ثبت اسناد و املاک، دارایی و... بسیار مفید و موثر خواهد بود.


ثبت نظر

ارسال