کپی‌برداری صنعتی‌سازی در ساخت و ساز

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 76، بهمن ماه 1392

عضو هیئت مدیره انجمن راه و ساختمان ایران گفت: بزرگترین نگرانی در صنعت ساختمان رواج کپی‌برداری صنعتی‌سازی در کشور است.
  • چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 22:18

 منوچهر شیبانی‌ اصل عضو هیئت مدیره انجمن راه و ساختمان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران صنعتی‌سازی در ایران به صورت کامل اجرا نمی‌شود، گفت: بزرگترین نگرانی در صنعت ساخت و ساز صنعتی‌سازی است. وی در ادامه تصریح کرد: صنعتی‌سازی در ساختمان بزرگترین نیاز است که در حال حاضر به صورت کامل پیاده نمی‌شود.
شیبانی در ادامه اظهار داشت: کپی‌برداری در صنعت ساختمان رواج یافته و همین امر باعث می‌شود کسانی که قصد دارند به صورت کامل صنعتی‌سازی را اجرا کنند از بین ببرند. عضو هیئت مدیره انجمن مهندسان ساختمان در ادامه افزود: صنعتی‌سازی نیاز جامعه است و ضرورت دارد به صورت کامل در چارچوب اجرا شود. شیبانی با اشاره به اینکه اجرای مبحث 19 با توجه به شرایط انرژی در کشور ضروری است گفت: متأسفانه این مبحث نیز با توجه به ضروری بودن اجرا نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: جایگاه اجرایی شدن مبحث 19 با توجه به شرایط خاص در کشور ضروری است.
هزینه‌های ساخت و ساز با صنعتی سازی کاهش می‌یابد
صنعتی سازی هزینه‌های ساخت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و ورود مصالح نوین نه تنها کیفیت ساخت وساز را بالا برده، بلکه در میزان کاهش پرت شدن مصالح نیز اثر گذار است. محمد محتشم کارشناس مسکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در شرایط حاضر صنعت ساختمان دیگر جایی برای اتلاف وقت و هدر رفتن انرژی نیست، گفت: با توجه به اینکه کشورمان از نظر زمین شناسی روی گسل قرار دارد و در معرض زلزله است ارتقای کیفیت ساخت وساز ضروری است.
وی در ادامه تصریح کرد: سرعت به اتمام رساندن پروژه‌های ساختمانی و افزایش تولید مسکن در کشور نیاز به صنعتی سازی ساختمان‌ها را بیش از گذشته ضروری ساخته است. این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه ساخت سازه‌ها در محیط کارخانه با نظارت بیشتری از سوی مهندسان صورت می‌گیرد، افزود: کیفیت سازه وحتی کمیت آن نیز به ارتقای صنعتی سازی کمک قابل توجهی می‌کند.
محتشم با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، تکنولوژی جدید در صنعت ساختمان استفاده می‌شود، گفت: صنعتی سازی که از چند سال گذشته در کشور احساس شده در شرایط کنونی بیشتر مورد تاکید قرار دارد. وی در ادامه یاد آور شد: صنعتی سازی هزینه‌های ساخت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و ورود مصالح نوین نه تنها کیفیت ساخت وساز را بالا برده، بلکه در میزان کاهش پرت شدن مصالح نیز اثر گذار است. این کارشناس مسکن در ادامه توضیح داد: افزایش سرعت احداث ساختمان‌ها، کاهش هزینه‌های ساخت، تولید انبوه مسکن و از همه مهمتر مقاومت و استحکام سازه در برابر حوادث غیر مترقبه و طبیعی از مزایای صنعتی سازی به شمار می‌رود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: امکان کنترل کیفیت بر فرآیند تولید مسکن و نیز ارتقای جایگاه نیروی کار برای افراد تحصیل کرده شرایطی است که صنعتی سازی و توجه بیشتر به این عرصه را می‌تواند نقشی موثر در درارتقای صنعت ساختمان ایفا کند.


ثبت نظر

ارسال