کنترل کیفی ساختمان‌ها برای مقابله با زلزله

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 75، دیماه 1392

مدیرعامل آزمایشگاه مکانیک خاک گفت: ایران در محدوده‌ مناطق فعال زمین‌شناسی و زلزله‌خیز قرار دارد بنابراین احداث هر گونه ابنیه و ساخت و ساز عمرانی باید با انجام آزمایش‌های کنترل کیفی و رعایت ضوابط استاندارد طراحی و ساخت همراه باشد.
  • یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 18:18

 کامران رحیم‌اف در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک متولی اصلی امر کنترل کیفیت در پروژه‌های عمرانی است.

وی توضیح داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وظیفه کنترل کیفی را برعهده دارد بدین مفهوم که با نظارت بر پروژه، از نواقص کار ایراد می‌گیرد و به ایرادات خود به قدری پافشاری می‌کند، تا برطرف شود. مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طبق اساسنامه خودگردان معرفی شده و درآمد-هزینه‌ای است یعنی باید از طریق کسب درآمد، هزینه‌ها را خود‌ پرداخت کند.

رحیم‌اف یادآور شد: کنترل کیفیت فعالیت‌ها و تکنیک‌های اجرایی برای دستیابی به مشخصات کیفی در پروژه‌های عمرانی اعم از سازه‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی و نفت و گاز، برخی از فعالیت‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است. مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیان کرد: هدف ما حفظ کارایی تجهیزات و سازه‌های عمرانی و ایمنی و مقاومت لازم آنها در مقابل بلاهای طبیعی و غیرطبیعی است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران در محدوده‌ مناطق فعال زمین‌شناسی و زلزله‌خیز قرار گرفته است، ضروری است احداث هر گونه ابنیه و ساخت و ساز در پروژه‌های عمرانی با رعایت اصول فنی و انجام آزمایش‌های کنترل کیفی جهت اطمینان از رعایت ضوابط و آیین‌نامه‌های طراحی و ساخت همراه باشد تا در طول عمر پروژه یا مواقع بروز زمین لرزه کمترین خرابی‌ها و تلفات جانی و مالی را شاهد باشیم.


ثبت نظر

ارسال