سرمایه‌گذاری سنگین در پروژه‌های ساختمانی حوزه خلیج فارس

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

بخش ساخت و ساز در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در نتیجه پشتیبانی ملی دولت‌های این منطقه از طرح‌های ساختمانی در سال گذشته رشد قابل توجهی یافته است. به گزارش الشرق‌الاوسط، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ارزش پروژه‌های ساخت و ساز ساختمان در 5 سال آینده به سقف 800 میلیارد دلار آمریکا برسد.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 17:11

این پروژه‌های ساخت وساز شامل، زیرساخت‌ها و خدماتی خواهد بود که به نوبه خود باعث رشد بخش‌های مرتبط مانند تجهیزات ساخت وساز و مواد ساختمانی می‌شود. یک کارشناس در این باره گفت: بخش ساخت وساز حوزه خلیج فارس در سال گذشته رشد قابل توجهی را ثبت کرده است که بخش مهمی ‌از آن بواسطه پروژه‌های عظیم انجام شده توسط دولت‌های منطقه بوده است. وی افزود: این مسئله به بخش صنعت کمک کرده است تا بتواند از افول سال گذشته بهبود یابد.

عربستان سعودی نیز اعلام کرده است مبلغ 487. 5 میلیارد ریال سعودی برای توسعه مسکن، زیرساخت و حمل و نقل اختصاص داده که از این میزان 247 میلیارد و 500 میلیون ریال به بخش توسعه مسکن، 61 میلیارد و 875 میلیون ریال به بخش توسعه حمل و نقل و 7. 5 میلیارد ریال برای ساخت وساز جاده ای تخصیص یافته است. این در حالی است که اداره کل حمل و نقل مسافربری عربستان سعودی نیز مبلغ 2497 میلیون و 500 هزار ریال سعودی برای ساخت 34 فرودگاه طی 5 سال آینده در سراسر پادشاهی سعودی اختصاص داده است. 


ثبت نظر

ارسال