توقف طرح مالیات بر معاملات مکرر مسکن در مجلس

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم که دولت قبل ارائه کرده بود، در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است، اما دولت در این خصوص احتیاج به وقت بیشتری دارد.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 17:5

ایرج ندیمی‌ در مورد اینکه آیا لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: این لایحه هنوز در حال بررسی است و به تصویب مجلس نرسیده است، ولی این موضوع در یکی از بندهای لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم آمده است که به زودی با بررسی لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم این بند و بندهای دیگر از جمله مالیات بر مسکن‌های خالی و ... در مجلس بررسی خواهد شد.

‌ ندیمی‌افزود: اگر در شرایط رکود تورمی‌ نبودیم، هر نوع مالیاتی توجیه داشت ولی در حال حاضر اقتصاد کشور با رکود تورمی‌ مواجه است و ممکن است افزایش برخی از مالیات‌ها در بخش‌های مختلف رکورد تورمی‌را افزایش دهد که در این صورت به جامعه خدمتی نکرده‌ایم.‌ وی تصریح کرد: بیش از 70 تا 100 رشته شغلی به طرق مختلف با صنعت ساختمان مرتبط است، بنابراین به دلیل وجود چند مسکن خالی یا چند معامله مکرر نباید شرایطی را فراهم کرد که سرمایه‌ها از بخش ساخت و ساز مسکن خارج شود.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اگر برخی تصمیمات دولت و مجلس باعث شود، سرمایه‌گذاران پولشان را به بخش ساخت و ساز و ساختمان‌سازی نیاورند و یا از تولید در این بخش خارج کنند، مبلغی بین 400 تا 800 هزار میلیارد تومان پول به سمت دلالی و مشاغل مالیات گریز خواهد داشت. وی گفت: نباید کاری کرد که اساس تولید زیر سؤال برود و هر اقدامی ‌که منجر به کاهش تولید مسکن شود، اقدام ناصوابی است. 


ثبت نظر

ارسال