ساخت مسکن‌مهر جدید باید متوقف شود

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طرح مسکن‌مهر چندان خوب نبوده که بخواهیم آن را به صورت کامل تایید کنیم، گفت: اینگونه خانه‌سازی باعث گرفتار کردن مردم و دولت می‌شود.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 16:53

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دولت به تعهدات قبلی در خصوص مسکن‌مهر پایبند است، گفت: مسکن‌مهر طرح چندان خوبی نبوده است که بخواهیم آن را به طور کامل تایید کنیم و به همین خاطر باید متوقف شود. طرح مسکن‌مهر به دلیل اینکه نواقص و مشکلات فراوانی دارد باید متوقف شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: درست است که توجه افکار عمومی‌به سمت مسکن‌مهر معطوف شده، اما افرادی که در خانه‌های مسکن‌مهر ساکنان شده اند می‌گویند چندین هزار واحد بدون خدمات و در جاهای نامناسب احداث شده است.

آخوندی با تاکید بر اینکه این نوع خانه‌سازی به نفع مردم و جامعه نیست گفت: در حقیقت این موضوع باعث گرفتار کردن مردم و دولت‌های آینده است. بسیاری از واحدهای احداثی فاقد آب، فاضلاب، گاز و دیگر خدمات است و دولت اکنون به شدت درگیر طرح مسکن‌مهر شده تا حداقل نواقص آنها را برطرف کند. وی با بیان اینکه در اینگونه طرح تنها ساخت مسکن مطرح نیست اظهارداشت: واحدهای مسکونی که در منطقه ساخت می‌شود نیاز به خدمات مختلف دارند و ما هم گرچه به تعهدات پایبند هستیم، اما مسکن‌مهر چندان طرح جالبی نیست که بخواهیم همواره دنبال آن باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به‌رغم هزینه‌هایی که برای ساخت مسکن‌مهر انجام شده اما این طرح دردسرهایی را برای دولت ایجاد کرده و به همین خاطر هم اکنون 200 هزار واحد مسکونی فاقد امکانات در کشور داریم.

آخوندی ادامه داد: از ابتدا قرار بود این طرح به نفع طبقه ضعیف و کم‌درآمد جامعه باشد، اما بیشتر به نفع طبقه متوسط بوده و هدف خود را تامین نکرده است. وی در مورد افزایش مبالغ درخواستی پیمانکاران از اعضا برای ساخت واحدهای مسکونی مهر گفت: اساس کار این بوده که مبلغی را مردم و مبلغی را بانک‌ها بگذارند و دولت دخالتی در این فرآیند نداشته باشد، اما ما در برابر تغییر قیمت‌ها مقاومت کرده‌ایم و به پیمانکاران گفته‌ایم که در چارچوب قراردادها حرکت کنند.


ثبت نظر

ارسال