معضل آلودگی هوای پایتخت را می‌توان حل کرد

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلودگی هوای تهران قابل رفع است و می توان با آینده نگری، تحلیل و بررسی برنامه‌های گذشته و همگرایی نهادهای مسوول می توان قبل از قرارگیری هوا در مرحله بحران، آنرا کنترل کرد.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 16:29

سعید متصدی با بیان اینکه منابع مختلفی در آلودگی هوا تاثیر دارد اظهار داشت: منابع ثابت و متحرک دو گروه عمده آلودگی هوا هستند که صنعت و منابع آلاینده خانگی جزو منابع ثابت به حساب می آیند. وی افزود: همچنین بحث مربوط به آلایندگی خودرو و هواپیما و در کل وسایل حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی در گروه آلاینده‌های متحرک قرار می گیرند.

به گفته وی منابع انسان ساز و منابع طبیعی مانند قرارگیری در مجاورت کویر نیز جزو عوامل آلوده کننده هوا به شمار می روند. متصدی ادامه داد: درباره نقش صنعت در آلودگی هوای شهرهای مختلف ایران درصدهای متفاوتی وجود دارد به طوری که در شهری مانند تهران، بخش مهمی از آلودگی مربوط به منابع متحرک است ولی در شهری مانند اراک درصد بالای آلودگی مربوط به صنعت است. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: راه حل‌های کوتاه و بلند مدت بسیاری برای حذف آلایندگی‌های زیست محیطی در حوزه صنعت وجود دارد که جایگزینی فناوری سازگار با محیط زیست یکی از این راه حل‌هاست.


ثبت نظر

ارسال