تولید و عرضه مصالح غیر استاندارد؛ ممنوع

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

پنجره ایرانیان: مدیر کل استاندارد تهران از کشف و توقیف دو نوع بتن غیراستاندارد در تهران خبر داد و گفت: تولید و عرضه مصالح ساختمانی بدون استاندارد، ممنوع است.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 15:45

 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد تهران، مسلم بیات با اشاره به اجباری بودن استاندارد بتن آماده گفت: دو نوع بتن آماده با نام‌های معدن و خلیج فارس به دلیل ارایه نشدن پروانه استاندارد، جمع آوری و توقیف شده است. بیات افزود: تولید و عرضه همه مصالح و فرآورده‌های ساختمانی، بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد، ممنوع است. بیات ادامه داد: مصرف کنندگان مصالح و فرآورده‌های ساختمانی اعم از سازندگان و پیمانکاران موظفند از مصالح استاندارد و تولیدکنندگان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد تهران هشدار داد: با همکاری و هماهنگی سازمان‌های ذیربط در استان از تولید، عرضه و بکارگیری مصالح غیر استاندارد جلوگیری خواهد شد و ضمن توقیف و جمع آوری مصالح ساختمانی غیر استاندارد، نام واحدهای متخلف نیز از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد. وی از سازمان نظام مهندسی و مهندسین ناظر خواست: با نظارت دقیق بر محصولات ساختمانی که مالکان خریداری می‌کنند، از بکارگیری محصولات ساختمانی غیراستاندارد جلوگیری کنند.

دبیر شورای استاندارد استان به مصرف کنندگان توصیه کرد تا حصول اطمینان از استاندارد بودن کالا، از خرید این گونه کالاها خودداری کنند. 


ثبت نظر

ارسال