پروفیل وین‌کلاس؛ یک کلاس بالاتر از رقیب

اشاره: 10 سال پیش سنگ بنای یکی از خوشنام‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران گذاشته شد و بی‌ادعا تنها دغدغه مدیران این شرکت این بود که تولیدی با استانداردهای جهانی به بازار عرضه کنند. وین‌کلاس، برند ثبت شده برای پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی تولید شده در شرکت صنایع عایق پلاست است و خود را یک کلاس بالاتر از رقیب می‌داند.
  • یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 10:45

مهندس زمانی، مدیرعامل شرکت صنایع عایق پلاست ایران، تولیدکننده پروفیل یوپی‌وی‌سی با نشان تجاری وین‌کلاس در گفتگوی اختصاصی با نشریه پنجره ایرانیان می‌گوید: پروفیل‌های وین‌کلاس دارای 15 سال ضمانت در برابر تغییر رنگ و دفرمگی احتمالی خواهد بود و افزون بر آن بیمه 10 ساله کیفیت از شرکت بیمه ایران را هم برای پروفیل‌ها در اختیار داریم و مشتریان شرکت هیچ گونه نگرانی از بابت کیفیت محصول وین‌کلاس نخواهند داشت. این مدیرصنعتی پرتلاش، رقابت‌های ناسالم در بین مونتاژکاران و تولیدکنندگان در و پنجره را یکی از تهدیدهای این صنعت می‌داند و به دیگر تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی پیشنهاد می‌کند که برای جلوگیری از تهدیدهای پیش روی این صنعت، در گام نخست پروفیل مطلوب و استاندارد را تولید کنند و در گام دوم نظارت بیشتری بر واحدهای تولید یا مونتاژ در و پنجره یوپی‌وی‌سی طرف همکار خود داشته باشند تا از مخدوش شدن وجهه این صنعت جلوگیری شود و اعتماد افکار عمومی بیش از پیش تقویت شود. گفتگوی ویژه پنجره ایرانیان با مهندس زمانی، مدیرعامل شرکت صنایع عایق پلاست را بخوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف  گفتگو اینجا کلیک کنید:

  • جناب آقای مهندس زمانی؛ ابتدا بفرمایید شرکت صنایع عایق پلاست به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌های تولیدی پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی از چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرد و با چه هدفی وارد این صنعت شدید؟

شرکت صنایع عایق پلاست از سال 1382 تا کنون با اتکا به الطاف بی‌دریغ پروردگار و با استفاده از کادری مجرب و متخصص توانسته پیشینه‌ای روشن از خود به جا بگذارد، این شرکت با مطالعه دقیق در خصوص اهداف کلی اقتصادی کشور و چشم انداز کشور عزیزمان ایران با سیاست‌گذاری‌های خود در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی گام برمی‌دارد و در سال‌های نخستین فعالیت خود را با واردات انواع مقاطع پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی  و ملزومات این صنعت آغاز کرد و پس از گذشت زمانی کوتاه اقدام به راه‌اندازی واحد تولیدی انواع مقاطع پروفیل یوپی‌وی‌سی  جهت ساخت انواع درب و پنجره در چهارچوب استانداردهای بین‌المللی و ملی با کیفیتی فوق‌العاده بالا کرد.

  • پروفیل‌های تولیدی شرکت صنایع عایق پلاست با نشان تجاری وین‌کلاس در چه مقطع و سری‌هایی تولید می‌شود و تنوع محصولات شما چگونه است؟

در حال حاضر این شرکت در10 مقطع محصولات خود را به صورت سری 60 لولایی ارائه می‌دهد و قالب‌های سری 70 ریلی و مکمل‌های مقاطع در حال تولید ، نیز خریداری شده که پس از راه‌اندازی خط تولید پروفیل سری 70، محصولات وین‌کلاس برای عرضه در بازار در اختیار مشتریان محترم قرار خواهد گرفت.

  •   ماشین‌الات و تکنولوژی تولید در شرکت عایق پلاست در چه سطحی قرار دارد و برنامه شما برای افزایش ظرفیت تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی وین‌کلاس چیست؟

ببیند! قالب‌های تولیدی این شرکت طبق محاسبات و بررسی‌های بسیار تخصصی توسط تیم فنی و مهندسی این شرکت و ارائه نقشه‌های به روز شده طبق معیارهای درخواستی بازار مصرف و استانداردهای لازمه از شرکت nex tool خریداری شده و خطوط الکتروژن نیز از شرکت link که یکی از نمایندگی‌های تولیدی اکسترودر شرکت cin cinnati است، خریداری و نصب شده است. در حال حاضر هم برای افزایش سه برابری ظرفیت تولید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم به سفارشات جدید پروفیل وین‌کلاس پاسخ دهیم.

  • کیفیت پروفیل‌های تولیدی یوپی‌وی‌سی وین‌کلاس در چه سطحی است و آیا توان رقابت در سطح جهانی را دارد و تاکنون چه گواهی‌نامه‌های فنی و استانداردهایی را دریافت نموده‌اید؟

کیفیت محصولات این شرکت با توجه به این که مواد اولیه خریداری شده از شرکت‌های معروف اروپایی است در سطح بسیار عالی ارزیابی می‌شود و موفق شده‌ایم برای پروفیل‌های مقاطع چهار کاناله وین‌کلاس از سازمان استاندارد ملی ایران گرید A را دریافت کنیم و گواهینامه‌های بین‌المللی ایزو 18001، 9001، 14001 و 10002 را از شرکت itce انگلستان دریافت کرده‌ایم.

  • ویژگی محصولات تولیدی شرکت نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

از مهمترین ویژگی‌های غالب این شرکت نسبت به محصولات همکاران دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ارائه مقاطع 3 کانال و 4 کانال و امکان ادغام این دو سری محصول در هم به دلیل داشتن شکل ظاهری یکسان.

2. ارئه محصول فوق‌العاده با کیفیت بدون هیچگونه مشکل در حین مونتاژ به دلیل داشتن تجربه و دانش کافی تیم طراحی قالب‌های تولیدی وین‌کلاس.

  • کیفیت پروفیل‌های تولید داخلی الان چگونه است و آیا فکر می‌کنید تولیدکننده ایرانی پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی بتوانند در شرایط رقابت آزاد با تولیدکنندگان خارجی به فعالیت خود ادامه دهند؟

در حال حاضر متاسفانه به دلیل گران شدن مواد اولیه وارداتی و افزایش قیمت ارز در دو سال گذشته، برخی از تولیدکنندگان انتظارات سود بالایی دارند و به همین دلیل به سمت استفاده از مواد اولیه بی کیفیت کشیده شده‌اند که همین امر باعث تولید محصولات بی‌کیفیت شده و متاسفانه مشکلات زیادی را به وجود آورده‌اند. اما شخصا معتقدم محصولات ایرانی را نسبت به محصولات بی‌کیفیت که اخیرا وارد کشور می‌شود، از تمامی جهات بهتر و برتر است و امیدواریم با حل مشکلات پیش روی تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابت سالم و شفاف، بتوان مردم را به این نتیجه واقعی رساند که پروفیل‌های دارای برند و سابقه روشن فعالیت محصولاتی به مراتب باکیفیت‌تر و استانداردتر از دیگر کشورها تولید وعرضه می‌کنند.

  • فکر می‌کنید در پیش گرفتن سیاست‌های تشویقی از سوی دولت تا چه میزان می‌تواند به استقبال مردم از صنعت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی کمک کند؟

این مقوله تاثیر فوق‌العاده بسزایی در انتخاب نهایی مردم دارد، چون واقعا این صنعت به صورت اساسی و سازمان یافته بین مردم شهرهای کشور به جز تهران و برخی کلان‌شهرها  شناخته شده نیست و حتی بسیاری از شهروندان فکر می‌کنند در و پنجره یوپی‌وی‌سی یک محصول فانتزی است، بدیهی است که در صورت تبلیغ و فرهنگ‌سازی بیشتر دستگاه‌های دولتی و نیز تشریح مزایای فوق‌العاده در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی به ویژه عایق بودن در برابر آلاینده‌های صوتی و هوا و نیز جلوگیری از هدررفت انرژی، اقبال و اعتماد عمومی هم نسبت به این صنعت بیشتر خواهد شد.

  • الان سیستم فروش پروفیل‌های وین‌کلاس به چه صورت است؟ مستقیم به خریدار تحویل می‌دهید یا اینکه به فکر گسترش نمایندگان فروش خود در سراسر شهرها هستید؟

در حال حاضر فروش محصولات وین‌کلاس به تولیدکنندگان و مونتاژکاران در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می‌شود و برای جذب نمایندگان فعال فروش در حال برنامه‌ریزی هستیم چرا که اعتقاد داریم نمایندگان فروش وین‌کلاس باید الزامات حرفه‌ای پذیرش نمایندگی را داشته باشند و در برابر مشتریان وین‌کلاس خود را مسوول و متعهد بدانند که در آینده نزدیک شرایط حرفه‌ای و مسوولیت‌های نمایندگان اعلام خواهد شد.

  • خدمات پس از فروش و ضمانت پروفیل‌های تولیدی وین‌کلاس به چه نحوی است؟

بگذارید صراحتا اعلام کنم که ضمانت پروفیل‌های وین کلاس از طرف شرکت صنایع عایق پلاست ایران با توجه به شرایط اصولی و استانداردی که در مونتاژ درب و پنجره باید رعایت شود، از نظر تغیییر رنگ و دفرمه شدن به مدت 15 سال تضمین می‌گردد و 10 سال هم بیمه‌نامه تضمین کیفیت محصولات وین‌کلاس از طرف شرکت بیمه ایران ارائه خواهد شد و در صورت بروز هر گونه مشکل هزینه‌ها و خسارت‌های احتمالی از طرف بیمه ایران پرداخت خواهد شد.

  •   به نظر شما، مهمترین مشکلی که واحدهای تولیدی در و پنجره یوپی‌وی‌سی با آن مواجه هستند، چیست؟

بدون تردید رقابت‌های ناسالم مهمترین مشکل و تهدید این صنعت است؛ چرا که خیلی از واحد‌های تولیدی به صورت کارگاهی و زیر پله‌ای فعالیت می‌کنند که سرمایه‌گذاری بالایی در زمینه ماشین‌آلات و ساخت مکان مناسب تولیدی نداشته‌اند، به همین دلیل کیفیت در و پنجره یوپی‌وی‌سی برای این واحدها در اولویت‌های بعدی قرار گرفته، و ارزانی محصول و پایین آوردن قیمت تمام شده به هر قیمت برای رضایت کوتاه مدت مصرف کننده اولویت آنها شده است، به همین دلیل تولیدکنندگان و مونتاژکاران واقعی  در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران امنیت فروش لازم را ندارند و عملا رقابت در فضای اشباع شده بازار بر سر کاهش قیمت نهایی محصول صورت می‌گیرد.

  • به عنوان یک تولیدکننده ملی چه انتظاری از مسوولان دارید؟

از کلیه مسوولان تقاضا داریم که توجه جدی به حل مشکلات این صنعت پویا و نوپا در ایران داشته باشند، چرا که تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران از نظر تامین مواد اولیه مصرفی به دلیل مشکلات بانکی و نقل و انتقال ارز دچار مشکل هستند و در صورت حمایت واقعی از تولیدکنندگان از یک سو و نظارت همیشگی دستگاه‌های نظارتی برتولید پروفیل وتولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی باعث خواهد شد تا اعتماد عمومی نسبت به این صنعت تقویت شود و تولیدکنندگان ایرانی بتوانند محصولاتی دارای قدرت رقابت  با محصولات خارجی به بازار داخلی و خارجی عرضه کنند.

  • کیفیت پروفیل‌های وین‌کلاس در برابر تابش مستقیم نور خورشید و تغییرات شدید آب و هوایی در شهرهای مختلف ایران چگونه است ؟

در سوالات قبلی به این مسئله اشاره شد که مواد اولیه استفاده شده در وین کلاس از منابع معتبراروپایی تامین می‌‌شود واین پارامتر نشان‌دهنده با کیفیت بودن محصولات تولیدی شرکت است. نکته مهم دیگر اینکه تغییر رنگ در برخی پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی به ترکیب و نوع مواد اولیه تیتانیوم دیوکساید برمی‌گردد که این شرکت این مواد را از شرکت‌های معروف cronos آلمان و dupont امریکا تهیه می‌کند که جز بهترین تولیدکنندگان این ماده در دنیا محسوب می‌شوند که این امر باعث شده پروفیل وین کلاس در هیچ نقطه جغرافیایی ایران دچار مشکل تغییر رنگ نشده و نخواهد شد.

  • توصیه شما به تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی در انتخاب پروفیل چیست و چه انتظاری از آنها دارید؟

توصیه من به این تولیدکنندگان محترم و پرتلاش این است که برای جلوگیری از ضربه به اعتبار این صنعت نوپا در ایران قبل از انتخاب پروفیل مصرفی، ابتدا به مرغوب بودن و استاندارد بودن آن اهمیت دهند و با مطالعه و تحقیق بیشتر پروفیل‌های مدنظر خود را انتخاب کنند. از سوی دیگر انتظار از آنها این است که تمامی استانداردهای لازم در  فرایند تولیدو مونتاژ تا نصب درب و پنجره‌های ساخته شده برای ساختمان‌ها را رعایت نمایند تا اعتبار و جایگاه این صنعت نزد مردم و فعالان صنعت ساختمان دچار مشکل نشود.

  • مشخصا چه خدمات و امتیازهایی را برای نمایندگان و خریداران پروفیل یوپی‌وی‌سی وین‌کلاس در نظر گرفته‌اید؟

به طور یقین افرادی که جز خانواده وین کلاس هستند وخواهند شد، در میدان عمل از خدمات واقعی این شرکت بهره خواهند برد که تنها  یکی از این خدمات اعطای تخفیف‌های واقعی به مشتریان خواهد بود و مهمتر اینکه بهترین خدماتی که وین‌کلاس به مردم و مشتریان خود ارائه می‌کند، امنیت و اطمینان خاطر آنها از خرید یک محصول باکیفیت و استاندارد جهانی است و همواره این تعهد وین‌کلاس به قوت خود باقی خواهد بود.

  • و سخن پایانی شما...

از کلیه همکاران و تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی  درخواست می‌شود اولا پروفیل مطلوب واستاندارد تولید کنند و دوم اینکه انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر فعالیت و عملکرد تولیدکنندگان و مونتاژکاران زیر مجموعه خود داشته باشند تا شاهد ارائه محصولاتی با کیفیت و شایسته نام صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران به مردم به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی باشیم.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 75، دیماه 1392


ثبت نظر

ارسال