اقدامیان در جمع خبرنگاران رسانه‌ها اعلام کرد

خطر نابودی در کمین صنعت پروفیل یو‌پی‌وی‌سی ایران

ویستابست

پنجره ایرانیان: به گفته اقدامیان، افزایش قیمت مواد اولیه و محاسبه قیمت در بورس کالا با نرخ ارز آزاد از یک سو و کاهش تعرفه واردات پروفیل خارجی از 30 به 15 درصد تنها به خروج ارز از کشور، افزایش نرخ بیکاری و تعمیق مشکلات معوقات بانکی منجر خواهد شد و رکود در اقتصاد را تشدید میکند که سوال اینجاست با این روند نباید در انتظار افزایش معوقات بانکی و به تبع آن نابودی کامل صنعت تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی باشیم؟
  • سه شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 12:45

اشـاره: محمد جواد اقدامیان، نیازی به معرفی ندارد و صراحت لهجه و فاشگویی او درباب دشواریها و مشکلات صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران با چاشنی ادبیات خاص و گاه شاعرانهاش زبانزد است. او به عنوان عضو انجمن صنایع تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی و رییس هیات مدیره شرکت ویستابست در جمع خبرنگاران آژیر خطر در صنعت تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی ایران را به صدا در آورد و از مسئولان دولت یازدهم خواست تا به نجات این صنعت نوپا بیاندیشند و در جهت حل موانع و مشکلات گام بردارند. او همچنین از رویکرد برگزارکنندگان چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان ایران به دلیل عدم توجه به تولید داخل و محور قراردادن رویکرد تجاری در برپایی این نمایشگاه انتقاد کرد و درباره مشکلات پیشروی صنعت تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی ایران اظهار کرد:

 باید بدانیم علیرغم سرمایهگذاری 150 میلیون یورویی در صنعت پروفیل یوپیویسی توسط 39 واحد تولیدی در سراسر کشور، فقط این واحدهای صنعتی با 30 درصد ظرفیت، فعال هستند در حالی که توان توسعه تا 2 برابر ظرفیت هم وجود دارد که میتواند نقش مهمی در اشتغالزایی باشد . به گفته اقدامیان، افزایش قیمت مواد اولیه و محاسبه قیمت در بورس کالا با نرخ ارز آزاد از یک سو و کاهش تعرفه واردات پروفیل خارجی از 30 به 15 درصد تنها به خروج ارز از کشور، افزایش نرخ بیکاری و تعمیق مشکلات معوقات بانکی منجر خواهد شد و رکود در اقتصاد را تشدید میکند که سوال اینجاست با این روند نباید در انتظار افزایش معوقات بانکی و به تبع آن نابودی کامل صنعت تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی باشیم؟آنچه میخوانید متن کامل سخنان رییس هیات مدیره ویستابست در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار است:

خدایا! بخاطر همه خوبیهایت ممنونم، بخاطر خدا بودنت ممنونم، بخاطر بی همتا بودنت ممنونم. سلام بر 17 مرداد، سلام به ثبت کنندگان وقایع و اخبار؛ سلام بر خبرنگاران صادق و شجاع؛ امید، که نوشتههایتان طلوع حقیقت و بیان دردها باشد. خیر مقدم عرض میکنم خدمت شما عزیزان ، بزرگان رسانه که مانند همیشه همراه و یاریرسان حوزه صنعت و تولید بوده و هستید.

تولید کنندگان پروفیل یوپیویسی درجهت رسیدن به اهداف چشم انداز سال 1404 که یک از آن اهداف بهینهسازی و کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان است، آمدهاند تا با تولید پروفیل در و پنجره یوپیویسی، دربهینهسازی مصرف انرژی خود را سهیم بدانند.

باید بدانیم از مجموع سرمایهگذاری 150 میلیون یورویی در صنعت پروفیل یوپیویسی توسط 39 واحد تولیدی در سراسر کشور فقط 30 درصد ظرفیت، فعال است و حتی توان توسعه تا 2 برابر ظرفیت وجود دارد که این میتواند نقش مهمی در اشتغالزایی باشد.

اما بار دیگر میآییم به استقبال خروج ارز، حمایت از واردات، افزایش نرخ بیکاری و توسعه معوقات بانکی میرویم. به بیان دیگر، با توجه به نرخ تسهیلات در کشور و استفاده از منابع تسهیلات بانکی و رکود چند سال گذشته اکثر تسهیلات تولیدکنندگان معوق شده است و باز شاهد ارائه و بررسی طرحهای توجیهی بسیاری در شبکه بانکی کشور و خروج مجدد ارز از کشور برای خرید ماشینآلات تولید پروفیل یوپیویسی هستیم. حال با توجه به مشکلات موجود شاهد محاسبه مواد اولیه پیویسی در بورس با نرخ ارز آزاد و از سوی دیگر کاهش تعرفه گمرکی واردات از 30 درصد به 15 درصد و محاسبه تعرفه گمرکی با نرخ ارز مرجع میباشیم. با این روند، آیا نباید در انتظار افزایش معوقات بانکی و به تبع آن نابودی کامل این صنعت باشیم؟

 این را باید بدانیم پرداخت تسهیلات به واحدهای در حال تاسیس در خصوص تولید پروفیل، شروع معوقات بانکی جدید است و نگرانیها را چندین برابر کرده و انگیزه ادامه را از تولیدکنندگان موجود میگیرد. آیا صلاح نیست بانکها بیایند تسهیلات در خصوص ورود ماشینآلات را به سمت سرمایه در گردش واحدهای موجود هدایت نمایند و واحدهای نیمه فعال و یا تعطیل را به چرخه تولید برگردانده و ایجاد اشتغال نموده و و به دنبال آن معوقات بانکی کاهش یابد؟

به عنوان عضوی کوچک از صنعت پروفیل یوپیویسی خواستار کمک دولت در یاری به این صنف میباشم و تقاضای عاجزانه دارم موضوعات فوق توسط کارشناسان محترم دولت بار دیگر بازنگری شوند. چرا که موضوع غمانگیزاست ولی قابل حل شدن است قبل از اینکه شاهد تعطیل واحدهای تولیدی باشیم، حال بیاییم دست به دست هم بدهیم تولید را از این رکود خارج نماییم.

 به قول نویسنده مشهورکه میگوید :وقتی میشنوم کسی آه میکشد و میگوید: زندگی سخت است! وسوسه میشوم از او بپرسم، در مقایسه با چه؟ ما بر این باوریم: مسیر تولید صاف ومستقیم نیست، پیچ و خم دارد، و این پیچ و خمها باعث میشود که خوابمان نگیرد، ولی نباید انگیزه را از بین ببرد.

 شما خبرنگاران روحـی بزرگ دارید و با دانش خود میتوانید با اطلاعرسانی و انعکاس مشکلات موجود به دولت محترم و تصمیمگیران ذیربط، صنعت را بار دیگر یاری فرمایید.

ویستابست امروز معتقد است جای کافی برای همه تولیدکنندگان هست، پس بجای اینکه جای کسی را بگیریم، سعی کنیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم.  در راستای تحقق شعار سازمانی ویستابست «تعالی با سرمایه سازمانی»، ویستابست با اشتیاق و علاقهمندی، همکاری با پژوهشگران و فناوران کشور را در جهت تحقق ایدهها در زمینههای مرتبط با صنعت پروفیل یوپیویسی و بالاتر از همه تحقق اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است.

 غیبت ویستابست در نمایشگاه صنعت ساختمان!

 متاسفانه به واسطه عدم توجه برگزارکنندگان نمایشگاه صنعت ساختمان به تولیدکنندگان داخلی و تنها توجه کردن به جنبههای اقتصادی و افزایش هزینههای نمایشگاه و عدم تامین امکانات، ویستابست بر خلاف انتظارات در نمایشگاه چهاردهم صنعت ساختمان حضور پیدا نکرد. سوال اینجاست که آیا واقعا نمایشگاه صنعت ساختمان تهران در راستای حمایت از تولید حرکت میکند یا مقابله با تولید؟

 واقعیت این است: باران رحمت خدا همیشه میبارد، تقصیر ماست که کاسههایمان را برعکس گرفتهایم. بیاییم باور نماییم که اگر کسی را نداشتیم که به او فکر کنیم به آسمان بیندیشیم زیرا درآن کسی هست که به ما میاندیشد.

تولیدکنندگان پروفیل یوپیویسی به عنوان عضوی از خانواده بزرگ و غنی صنعت ایران، در راستای تحقق شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» با بهرهگیری از پرسنل مجرب، کارآزموده و اخلاقمدار با به روزترین امکانات و همچنین توجه ویژه به بحث راندمان از مرحله تولید تا فروش و خدمات پس از فروش، مدیریت جهادی عزم خود را جزم کرده که از این بحران کنونی سر بلند خارج گردد.

در همین راستا، ویستابست با مشارکت شایسته سازمان نظام مهندسی در سراسر کشور، تا به امروز 11 همایش تخصصی با عنوان بهینهسازی مصرف انرژی کشور برگزار و به کلیه مهندسان عضو سازمان گواهینامه مشترک اعطا کرده است. ما اعتقاد داریم هیچ وقت به خدا نگویم، من یک مشکل بزرگ دارم؛ بلکه به مشکلات بگویم، من یک خدای بزرگ دارم.

 ما میدانیم برای رسیدن به هدف باید سختی کشید. زیرا اگر زمین سختی زمستان را نمیکشید، بهار نمیشد. شکسپیر گفت: من همیشه خوشحالم، میدانید چرا؟ برای اینکه از هیچکس برای چیزی انتظاری ندارم، انتظارات همیشه صدمه زننده هستند.

زندگی کوتاه است ؛ پس به زندگیات عشق بورز.

خوشحال باش و لبخند بزن و فقط برای خودت زندگی کن.

قبل از اینکه صحبت کنی، گوش کن.

قبل از اینکه بنویسی، فکر کن.

قبل از اینکه خرج کنی،درآمد داشته باش.

قبل از اینکه دعا کنی، ببخش.

قبل از اینکه صدمه بزنی، احساس کن.

قبل از تنفر، عشق بورز.

زندگی این است .احساسش کن، زندگی کن و لذت ببر. شاد باش، نه یک روز، بلکه همیشه.

بگذار آوازهی شاد بودنت چنان بپیچد، که پشیمان شوند آنان که بر سر غمگین کردنت، شرط بستهاند.

پرمعنیترین کلمه «ما» است. بیاییم آن را به کار ببریم.

عمیقترین کلمه «عشق» است. ای کاش به آن ارج نهیم.

سرکشترین کلمه «حسد» است. با آن بازی نکنیم.

خودخواهانهترین کلمه «من» است. باشد تا ازآن حذر کنیم.

ناپایدارترین کلمه «خشم» است. بتوانیم آن را فرو بریم.

بازدارندهترین کلمه «ترس» است .باید با آن مقابله کنیم.

با نشاطترین کلمه «کار» است. بخواهیم تا به آن بپردازیم.

پوچترین کلمه «طمع» است .بیایید آن را بکشیم.

به امید آنکه خداوند تبارک و تعالی در زندگیمان کارمان راهنما و همراه ما باشد.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 83، شهریورماه 1393

 

 


نظرات

ناشناس

حرف دل خیلیاست هم وضعیف نابسامان نمایشگاه صنعت ساختمان خصوصا امسال هم کاهش عوارض گمرکی ولی کاش از شعار زدگی به عمل هم برسیم البته اگر جناب اقدامیان ناراحت نشن بیشتر متن ادبی بود تا انتقادی!

امیری

به نظربنده هم نمایشگاه خیلی بدون برنامه بودونمی دانم هدف نمایشگاه ازنامرتب بودن غرفه ها چه بود. واین کاهش تعرفه گمرکی هم به صنعت لطمه وارد کردتازه داشت ثبات ایجاد می شدوکاررونق می گرفت که یک شک دیگر به صنعت پروفیل وارد شدواقعا نمی دانم صنعت این کشور تا به کی طاقت مقاومت با این شکها رادارد. سوال من اینجاست که چراانجمن پروفیل کاری انجام نمی دهد!!!وموضع گیری رسمی انجمن چیه؟من هیچ موضع گیری رسمی ازانجمن دراین موردندیدم به نظرمن لازم بوداین نشست خبری توسط انجمن برگزار می شد.

اشتري

سلام بر شما. فكر نمي‌كنيد بيشتر اين مشكلاتي كه بر سر صنعت مي‌آيد تقصير دوستان توليدكننده است كه فقط به رقابت مي‌انديشند و كمتر به آينده صنعت نگاه دارند. اگر حرف بر سر رقابت است، مبناي رقابت هم بايد حق انتخاب باشد. شايد توليدكنندگان در و پنجره بخواهند از محصولات خارجي استفاده كنند چرا نبايد حق انتخاب را به او بدهيم؟ فكر نمي‌كنيد بازار بايد به سمت رقابت بين پروفيل داخلي و خارجي باكيفيت و استاندارد پيش برود؟ در صورت امكان پاسخ دهيد

ثبت نظر

ارسال