گفتگو با محمد عظیمی، مدیرعامل مجموعه سوین سبحان؛

افتتاح بازرگانی سوین همدان

بخش بازرگانی شرکت سوین سبحان از نیمه اول سال 1396 با حضور جمعی از فعالان صنعت یو.پی.وی.سی فعالیت رسمی خود را در زمینه تامین مواد اولیه تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی و شیشه دوجداره در همدان آغاز کرد.
  • شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 22:47

شرکت سوین سبحان (گروه صنعتی عظیمی) از جمله تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی در استان همدان بوده که از سال 1389 فعالیت خود را شروع کرده است. این شرکت از سال گذشته نمایندگی فروش شرکت دیاکو کیش را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر مجموعه سوین سبحان با مدیریت مهندس عظیمی که سابقه یازده ساله در این صنعت دارد در زمینی به مساحت 3000 مترمربع با 17 نفر پرسنل، در شهرک صنعتی ملایر مشغول تولید در و پنجره دوجداره با پروفیل‌های دکونیک و وینسا است. رعایت استانداردهای این صنعت و تولید محصولی باکیفیت بالا و قیمت مناسب باعث شده تا شرکت تولیدی بازرگانی سوین سبحان از جایگاه ویژه‌ای در بازار در و پنجره یو.پی.وی.سی برخوردار باشد. رعایت حقوق مصرف‌کننده و تلاش برای ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان نیز به توسعه بازار و سودآوری بیشتر این مجموعه کمک فراوانی کرده است. شرکت سوین سبحان با توجه به نیاز بازار و تجارب ارزشمندی که در زمینه تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی و شیشه دوجداره داشت بر آن شد تا در بخش بازرگانی نیز فعالیت جدی‌تری داشته باشد. بر همین اساس تصمیم مدیران مجموعه بر این شد تا با احداث و راه‌اندازی بخش بازرگانی مجموعه سوین سبحان بانام «شرکت بازرگانی سوین همدان»، خدمات بازرگانی مورد نیاز مشتریان و بخشی از بازار غرب کشور را تامین و عرضه کنند. پنجره‌ایرانیان در راستای معرفی مجموعه‌های موفق صنعت در و پنجره و گفتگو پیرامون افتتاح شرکت سوین همدان با آقای محمد عظیمی، مدیرعامل این مجموعه گفتگویی انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

مختصری پیرامون شرکت سوین و اهم فعالیت‌های آن بیان کنید؟

شرکت ما با برند بازرگانی سوین تابستان امسال (1396) فعالیت خود را در زمینه فروش پروفیل‌های یو.پی.وی.سی، یراق‌آلات در و پنجره یو.پی.وی.سی و آلومینیوم و همچنین ملزومات ساخت شیشه دوجداره و تولید و فروش مقاطع گالوانیزه و تقویتی در استان همدان آغاز کرده است.

هدف از تاسیس بازرگانی سوین چه بوده است؟

بازرگانی سوین در تابستان امسال باهدف تامین مواد اولیه تولیدکنندگان در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی و ملزومات تولید شیشه‌های دو و سه جداره تاسیس شد. با توجه به بررسی‌های انجام‌گرفته متوجه شدیم 70 درصد تولیدکنندگان در و پنجره و شیشه دوجداره در تامین مواد اولیه کارگاه خود با مشکلاتی روبه‌رو هستند. مشکلاتی نظیر هزینه‌های بالای حمل‌ونقل و زمان زیاد باربری و همچنین مشکل تامین مواد اولیه از چند شرکت متفاوت ازجمله مشکلاتی است که بسیاری از کارگاه‌های تولید در و پنجره با آن مواجه هستند لذا مدیران شرکت سوین سبحان تصمیم گرفتند واحد بازرگانی این شرکت را با ایجاد یک انبار کامل و مجهز در منطقه غرب کشور و به مرکزیت همدان راه‌اندازی کنند.

سوین چه امتیازی نسبت به رقبای خود ایجاد کرده است؟

ازجمله مزایا و امتیازات بازرگانی سوین این است که محصولات ارائه‌شده در سبد کالایی این مجموعه نسبتا کامل و از برندهای درجه‌یک و مطرح صنعت در و پنجره دنیا هستند. با توجه به این‌که انبار مجموعه سوین کلیه محصولات را در یک نقطه و در دسترس مشتریان قرار داده است، سهولت تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان، امتیاز ویژه‌ای را برای این مجموعه فراهم کرده است. بازرگانی سوین همچنین با ارائه محصولات خود با قیمت تمام‌شده مناسب و پایین توانسته خیلی زود در منطقه بازار خوبی ایجاد کند.

بازرگانی سوین در حال حاضر چه محصولات و خدماتی به بازار و مشتریان ارائه می‌دهد؟

بازرگانی سوین ارائه کلیه مواد اولیه و لوازم مورد نیاز برای تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی و شیشه دوجداره و حتی ملزومات نصب را در سبد کالایی خود جای داده است.

عمده‌ترین محصولات بازرگانی سوین به شرح زیر است:

- فروش و پخش پروفیل‌های یو.پی.وی.سی (لازم به ذکر است که بازرگانی سوین نماینده رسمی توزیع و فروش پروفیل پراتیک در غرب کشور است).

- فروش انواع یراق‌آلات از قبیل تک حالته، دوحالته، کشویی، فولکسی و آکاردئونی و عرضه انواع پیچ از بهترین و مرغوب‌ترین برندهای موجود در بازار.

- پروفیل‌های تقویتی گالوانیزه با مقاطع متنوع برای انواع پروفیل‌های موجود در بازار ایران و ضخامت‌های مختلف از 9/0 تا 5/1 میلی‌متر.

- ملزومات ساخت شیشه دوجداره نظیر انواع اسپیسرهای بوتیل‌دار و معمولی با عرض 6 میل تا 16 میل، رطوبت‌گیر و انواع چسب‌های پلی سولفاید و سیلیکون و همچنین انواع پروفیل و ملزومات جورجین بار.

- کلیه لوازم مربوط به نصب پنجره‌های یو.پی.وی.سی مانند چسب‌های درزگیر ماستیک و سیلیکون و انواع پیچ و قطعات نصب

- فروش کلیه لوازم توری‌های پشه‌بند.

- ارائه خدمات خم پروفیل یو.پی.وی.سی به همکاران تولیدکننده پنجره‌های یو.پی.وی.سی.

بازرگانی سوین حتی با ایجاد کارگاه خم‌کاری پروفیل سعی کرد این بخش از درخواست همکاران عزیز را نیز مرتفع کند.

توان و ظرفیت مجموعه بازرگانی سوین را چگونه می‌بینید؟

بازرگانی سوین به دلیل اینکه با یک سابقه 11 ساله در صنعت در و پنجره وارد بحث بازرگانی شده لذا با بیشتر مسائل، مشکلات و زیروبم این صنعت آشناست و به پشتوانه این سابقه دپوی قوی و مناسبی ایجاد کرده است. برای مثال در حال حاضر ما در بازرگانی سوین در یک روز کاری توانایی تامین بیش از دو هزار دست یراق دوحالته و بیش از سی هزار متر پروفیل را برای همکاران عزیز داریم و حتی یراق‌آلات خاص مانند فولکس‌واگنی، آکاردئونی و ... در بازرگانی سوین به‌اندازه کافی موجود است و مشتریان ما در این زمینه هیچ مشکلی نخواهند داشت.

شما برای آینده این مجموعه چه برنامه‌ای دارید؟

ما در ابتدا و برای سال اول، فعالیت خود را برای تامین مواد اولیه همکاران عزیزمان در 6 استان همدان، مرکزی، کردستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام برنامه‌ریزی و تامین منابع کرده‌ایم که می‌توانند با صرف کمترین هزینه از انبار بازرگانی سوین در نزدیکی خودشان نیازهای خود را تامین کنند.  البته قرار بود دفتر و انبار تهران تا سال 1397 راه‌اندازی شود اما با توجه به استقبال خوب مشتریان سوین این امر تسریع شد و دفتر بازرگانی سوین در تهران واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از میرداماد، برج فیروز افتتاح و هم‌اکنون مشغول به ارائه خدمات شده است.

در انتها اگر صحبت خاصی دارید بیان کنید؟

با توجه به اوضاع نابه‌سامانی که گریبان‌گیر صنعت ساختمان به‌خصوص صنعت در و پنجره شده است از همه آحاد جامعه به‌ویژه همکاران، تولیدکنندگان و فعالان صنعت خواهشمندیم تاکید به استفاده از محصولات باکیفیت را در دستور کار خود داشته باشند. واقعیت این است که صنعت ما به‌اندازه کافی در بحث کیفی پس‌رفت داشته و بیش از این دیگر فاجعه به‌حساب می‌آید. مطمئنا اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود و محصولات باکیفیت و دارای استاندارد داخلی به بازار عرضه شود، قوانین استاندارد مونتاژ تدوین‌شده و نظارت دقیقی بر اجرای آن صورت گیرد بسیاری از موانع و مشکلات این صنعت در آینده رفع خواهد شد. تشکیل اتحادیه و سندیکای صنفی برای همفکری، همکاری و رفع مشکلات این صنف نیز تاثیر زیادی بر بهبود شرایط آینده بازار در و پنجره دوجداره خواهد داشت. آشنایی مردم با مزایای پنجره دوجداره و نقش زیاد آن در حفظ و بهره‌وری انرژی و کمک به اقتصاد و محیط‌زیست اصلی‌ترین عامل در ترویج این صنعت و ترغیب مردم به استفاده از پنجره‌های دوجداره است.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 124-بهمن96


نظرات

مهدی ترکمن

آفرین

ثبت نظر

ارسال