گفتگوی اختصاصی با مدیر عامل گروه صنعتی البرز:

پروفیل KOTZOLT؛ محصول سرمایه‏ گذاری مشترک ایران و آلمان

پنجره ایرانیان: حدود دو دهه از ورود محصولات یو.پی.وی.سی به بازار ایران می‏ گذرد. در طول این دوره، این صنعت و بازار آن با شرایط مختلفی روبه ‏رو بوده است.
  • شنبه 17 بهمن 1394 ساعت 9:33

 در حال حاضر حجم ساخت ‏و ساز و وضعیت بازار مسکن، حجم تولید و واردات نسبت به تقاضای بازار و وجود شرایط پساتحریم، فضای رقابت را به‏ گونه ‏ای رقم زده است که بسیاری از مجموعه‏ های فعال در حوزه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی جهت بقا و رشد به یک تغییر نگرش عمیق در تعیین اهداف، راهبردها و برنامه ‏های خود نیاز دارند. در کنار این تغییرات، با حرکت شرکت‏ های معتبر اروپایی به سمت بازار ایران برندهای جدیدی با اهداف و برنامه‏ های متفاوت و با هدف پاسخگویی به نیاز روز بازار به عرصه رقابت وارد خواهند شد. پروفیل یو.پی.وی.سی KOTZOLT که حاصل سرمایه‏ گذاری مشترک شرکت KOTZOLT آلمان و گروه صنعتی البرز می‏ باشد، اولین برند اروپایی است که با تحلیل شرایط موجود در عرصه تولید مشترک پروفیل در ایران گام برداشته است. برای آشنایی بیشتر با اهداف و برنامه ‏های این برند، نشریه پنجره ایرانیان گفتگویی با مدیر عامل گروه صنعتی البرز، آقای مهندس میرزایی ترتیب داد و از چگونگی فعالیت این گروه صنعتی و همکاری آن با شرکت KOTZOLT آلمان جویا شد. با هم این گفتگو را می خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

درباره سابقه، وضعیت و فعالیت ‏های گروه صنعتی البرز توضیح دهید.
گروه صنعتی البرز از سال 1356 فعالیت های خود را در زمینه تولید محصولات پلیمری آغاز کرده است. این گروه صنعتی در حال حاضر با در اختیار داشتن کارخانه ‏های تولیدی در شهرهای تهران و قزوین در حال تولید پروفیل یو.پی.وی.سی تحت لیسانس شرکت KOTZOLT آلمان، و همچنین انواع لوله‏ های مخابراتی PVC، Corrugate ،COD سابداکت و میکرو داکت در حوزه مخابرات، انواع گاید و پد در حوزه راه آهن و ریلی، انواع داکت، ترانگینگ، سینی کابل از جنس پی.وی.سی در حوزه الکتریکال و انواع چراغ روشنایی اداری و صنعتی در حوزه روشنایی می‏ باشد. در مجموعه شرکت‏ های گروه صنعتی البرز حدود 300 نفر شاغل هستند که گستره کاملی از تحصیلات، تخصص ‏ها و توانایی‏ ها را در بر می ‏گیرند.

نحوه همکاری گروه صنعتی البرز با شرکت KOTZOLT آلمان چگونه است و در چه حوزه ‏هایی همکاری دارند؟
در سال 2005 شرکت KOTZOLT آلمان با مشارکت گروه صنعتی البرز اقدام به راه ‏اندازی چند خط تولید جدید برای برخی از محصولات در کشور آلمان کرد. با گسترش همکاری این دو مجموعه و آشنایی بیشتر شرکت KOTZOLT با بازار ایران و با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و گسترش فضای همکاری‏ های بین ‏المللی و بنا به پیشنهاد گروه صنعتی البرز، طرح سرمایه ‏گذاری مشترک این دو مجموعه در تولید پروفیل یو.پی.وی.سی تحت لیسانس و با نظارت شرکت KOTZOLT آلمان، توسط گروه صنعتی البرز کلید خورد. پس از انجام بررسی‏ ها و تحلیل بازار، انتقال و استقرار زیرساخت ‏های تولید این محصول مشترک از ابتدای مهرماه سال جاری به بازار عرضه شد.

هدف از ارائه پروفیل KOTZOLT به بازار ایران چیست؟
هدف برند KOTZOLT از ورود به بازار ایران ارائه خانواده‏ای از محصولات مورد استفاده در صنعت ساختمان است. در گام اول این برند با تولید مشترک پروفیل یو.پی.وی.سی به سمت این هدف گام برداشته است. در حوزه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی، این برند قصد دارد برترین کیفیت تولید داخل را با قیمت اقتصادی به بازار ارائه کند.

ویژگی های مهم پروفیل KOTZOLT چیست؟
ویژگی ‏های پروفیل KOTZOLT را می ‏توان از ابعاد کیفیت، قیمت و رقابت بررسی کرد. در بعد کیفیت این پروفیل با ضخامت 3 میلیمتر تولید شده و در حال حاضر سنگین ‏ترین پروفیل تولید داخل می باشد. از بعد قیمت پروفیل KOTZOLT اقتصادی‏ ترین پروفیل تولید داخل است. این پروفیل دارای مناسب‏ ترین قیمت در میان پروفیل‏ های گرید A در بازار است. اما مهمترین ویژگی پروفیل KOTZOLT ، در بعد رقابت آن است. ساختار فروش این پروفیل به‏ گونه ‏ای طراحی شده که تنها تعداد محدودی فعال در حوزه در و پنجره در هر منطقه جغرافیایی به آن دسترسی خواهند داشت و کیفیت و قیمت فروش در و پنجره در قالب یک ساختار تضمین کیفیت رصد می‏شود. در نتیجه رقابت برای همکاران پروفیل KOTZOLT ساده ‏تر بوده و در دستیابی به پروژه ‏های ساخت در و پنجره موفقیت بیشتری خواهند داشت.

نحوه فروش و عرضه انواع پروفیل KOTZOLT در بازار ایران چگونه خواهد بود؟
در ساختار فروش پروفیل KOTZOLT مشتریان به ‏صورت مستقیم با شرکت تولید کننده یا دفتر فروش آن در تماس خواهند بود. در این ساختار هیچ یک از مصرف ‏کنندگان پروفیل امکان فروش مجدد آن را نخواهند داشت. در هر کدام از استان های کشور این پروفیل تنها در اختیار تعداد محدودی واحد در و پنجره سازی که شرایط کیفیتی و اعتباری مورد نظر را داشته باشند، قرار خواهد گرفت. هدف از اجرای این سازوکار هدایت رقابت در میان همکاران پروفیل KOTZOLT به سمت ایجاد منافع پایدار می‏ باشد.

طرح ها و برنامه های شما جهت معرفی و ارتقای برند KOTZOLT در بازار ایران چیست؟
پروفیل KOTZOLT از مهرماه سال جاری به بازار عرضه شده است. در گام اول برند KOTZOLT در حاشیه نمایشگاه در و پنجره بهمن ماه رونمایی خواهد شد. در حال حاضر برنامه‏ های گسترده برندسازی با همکاری یکی از شرکت‏ های بزرگ مشاوره تبلیغات و بازاریابی در حال تدوین می ‏باشد و در سال آینده اجرا خواهد شد.

آینده بازار پروفیل در کشور را چگونه ارزیابی می کنید و جایگاه برند KOTZOLT را در آن چگونه می‏ بینید؟
با توجه به افزایش آگاهی عمومی و عملکرد گریدهای مختلف محصولات یو.پی.وی.سی در بازار و همچنین امکان حضور برندهای معتبر خارجی در ایران، به نظر می ‏رسد فضای رقابت در حوزه تولید پروفیل یو‏پی ‏وی ‏سی بسیار محدودتر شده و تنها تعداد محدودی از تولیدکنندگان امکان رشد و بقا در بازار را داشته باشند. در این فضا برند KOTZOLT قصد دارد با ارائه محصولات خود با کیفیت و تحت لیسانس آلمان به یک برند پیشرو در حوزه محصولات پلیمری صنعت ساختمان تبدیل شود.

در پایان اگر نکته ‏ای باقی مانده است، بفرمایید.
با توجه به شرایط حاکم بر بازار، ثبات رویه و برنامه ریزی اصل لازم در معرفی و رشد یک برند جدید در بازار یو پی وی سی است. همکاران ما در گروه صنعتی البرز و شرکت KOTZOLT آلمان با باور به این اصل برنامه های کاملی را جهت طی این مسیر تهیه کرده و با تکیه بر دو عنصر تلاش و صبر در حال پیمودن آن هستند. ایمان داریم با تکیه بر توانمندی های موجود و همکاری مجموعه های معتبر در حوزه تولید در و پنجره یو پی وی سی، برندی قوی در این صنعت ایجاد خواهیم کرد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 100 ــ بهمن 94


ثبت نظر

ارسال