در گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با حمید اطهری مطرح شد:

بزرگترین مدیر مجموعه آتاتک مشتریان آن هستند

پنجره ایرانیان: آتاتک امروز به پروفیلی آشنا در صنعت یو.پی.وی.سی ایران تبدیل شده است. پشت سرگذاشتن دشواری‏ ها و طی کردن مسیر پیشرفت و رسیدن به چنین نقطه‏ ای، بدون تردید حاصل مدیریتی علمی و تکیه بر تجاربی گرانبها بوده است.
  • سه شنبه 24 آذر 1394 ساعت 10:4

بازار پروفیل در حال حاضر شاهد رقابت تنگاتنگی است که در این میدان سرشناس و سربلند باقی ماندن کاری صعب و دشوار می‏ نماید و در این میان سخت‏ تر از همه طی مسیر رشد و بالندگی است. آتاتک امروز مفتخر است که با پایبندی بر اصول خود پله ‏های ترقی را یک به یک پشت سرمی‏ گذارد. تعیین اصول منجر به موفقیت، و سازماندهی مجموعه مبتنی بر این اصول اقدام خطیری است که حمید اطهری به‏ خوبی از پس آن برآمده است. اولین اصل مجموعه آتاتک مشتری و مشتری‏ محوری است که با برگرفتن شعار "بزرگترین مدیر مجموعه آتاتک مشتریان ما هستند"، جلب رضایت مشتریان نهایی به نخستین هدف مجموعه تبدیل شده است. پافشاری بر این اصل از سوی مدیریت آتاتک، امروز ثمرات خود را به بار آورده است. ارتقای کیفیت آتاتک و در اختیار گرفتن سهم عمده‏ای از بازار، میوه‏ شیرین تعهد به اصول آتاتک است که با کسب رضایت مشتریان بر حلاوت آن نیز افزوده می‏ شود. بیمه 10ساله و نیز ضمانت 15 ساله محصولات آتاتک امروز جهت اطمینان خاطر کامل مشتریان صادر می‏ شود. همچنین نظارت همیشگی آتاتک بر مونتاژکاران خود و اعطای گواهینامه رسمی به این کارگاه ها نشان از تعهد آتاتک به مشتریانی دارد که از مزایای پنجره آتاتک در منازل خود بهره می ‏گیرند. برای آگاهی از ‏ تازه‏ ترین اقدامات آتاتک پنجره ایرانیان در گفتگو با حمید اطهری، آتاتک و وضعیت امروز بازار در و پنجره ایران را مورد بررسی قرار داد. با هم این گفتگو را می‏ خوانیم: 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

 آتاتک از چه استانداردها و گواهینامه‏ هایی برای یراق و پروفیل تولیدی خود برخوردار است؟

شرکت آتاتک دارای ایزوهای IMS (که خود دارای سه استاندارد 9001،14001،18001 می باشد) و CE است. همچنین در آینده ‏ای نزدیک از اداره استاندارد ملی ایران، گواهینامه استاندارد دریافت خواهد کرد. البته مراحل اداری لازم جهت دریافت گواهینامه مرکز تحقیقات و مسکن نیز در حال انجام می باشد و به ‏زودی این گواهینامه نیز به آتاتک اعطاء خواهد شد.

آتاتک برای اطمینان خاطر مشتریان خود چه اقداماتی انجام داده است؟
آتاتک برای رفاه حال مشتریان خود اقدام به دریافت بیمه ‏نامه کیفیت محصولات در برابر تغییر رنگ و تغییر شکل به مدت 10 سال از بیمه ایران کرده است. همچنین این شرکت به مدت 15 سال کیفیت پروفیل خود را ضمانت می‏ کند و برای یراق‏آلات نیز 2 سال گارانتی تعویض در نظر گرفته شده است.
افزون بر این، آتاتک برای ساماندهی اقدامات نظارتی خود بر کیفیت کار مونتاژکاران در و پنجره، برای آنان گواهینامه رسمی مونتاژ در و پنجره صادر می‏ کند.

فکر می‏ کنید مشتریان شما تا چه حد می‏ توانند به این موارد اعتماد کنند؟
با توجه به صدور کارت گارانتی مجزا برای هر پروژه که با مهر برجسته و امضای شرکت آتاتک با هولوگرام تحت پوشش بیمه ایران به مشتریان نهایی تقدیم می ‏گردد، می‏ توان گفت این اعتمادسازی انجام شده است. ولی همانطور که مستحضر هستید بروکراسی سخت در شرکت ‏های بیمه‏ که صادرکننده بیمه برای پروفیل‏ ها می‏ باشند، عملا استفاده از بیمه را برای مشتریان غیر ممکن کرده است. همچنین این بروکراسی سبب شده است که بیمه پروفیل امری نمادین و تبلیغاتی تلقی شود. اما کارشناسان شرکت آتاتک طی جلسات متعددی که با کارشناسان بیمه داشتند، توانستند روال آسان و مفیدی را بیابند که منافع مشتریان را تامین کند.

به نظر شما چنین اقداماتی در ارتقای صنعت در و پنجره ‏سازی تا چه حد می‏ تواند مفید واقع شود؟
اگر این اقدامات به صورت نمایشی صورت گیرد، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. شرکت آتاتک با توجه به پیشرو بودن در اجرایی کردن اقدامات خود، به عنوان عضوی از صنعت در و پنجره در جهت بالا بردن کیفیت محصولات تولید شده در این صنعت و نیز رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان نهایی گام‏هایی برداشته است؛ در این راستا، آتاتک رضایت مشتریان نهایی را در کارت گارانتی خود برای ادامه همکاری با مونتاژکاران در نظر گرفته است و مشتریان نهایی نگران خرید محصولات آتاتک نیستند. زیرا نظارت در تمام مراحل به عهده تیم آتاتک می ‏باشد و در نهایت به هنگام تحویل نهایی پروژه، کارشناسان این شرکت همراه با کارفرما پروژه را از مونتاژکار تحویل خواهند گرفت.

مونتاژکاران بدون شناسنامه ‏ای که کیفیت را قربانی قیمت محصولات خود می ‏کنند چه لطماتی به صنعت وارد آورند؟
این امر باعث رواج بی ‏اعتمادی در صنعت می ‏شود که در دراز مدت اثرات منفی خود را نشان می ‏دهد. بدین منظور شرکت پس از بررسی دقیق متخصصان و کارشناسان خود به صدور گواهینامه رسمی برای هر مونتاژکار که زیر نظر شرکت آتاتک فعالیت می کند، اقدام کرده است.

از نظر شما چگونه می‏ توان مانع از چنین فعالیت‏ هایی در بازار شد؟
فکر می‏ کنم تولیدکنندگان پروفیل نقشی مهمی را در این زمینه می ‏توانند ایفا کنند. در صورتی که کلیه پروفیل ‏سازان کارگاه ‏های خود را تحت بازرسی و نظارت دقیق خود قرار دهند، مطمئنا تولید محصولات بی ‏کیفیت کاهش چشمگیری خواهد یافت. شرکت آتاتک در این زمینه نیز تلاش ‏های صورت داده است. آتاتک همواره شعار، "فروش پروفیل ابتدای کار ماست"، را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است، از این جهت نظارت بر محصولات خود را در سه مرحله اعمال می‏ کند:
الف) در زمان تولید: در این زمان نمایندگان آتاتک بر نحوه تولید و اقلام استفاده شده در پنجره نظارت می‏ کنند؛ ب) در زمان صدور ضمانتنامه: در این مقطع نیز بازرسان شرکت پروژه را مورد بازرسی نهایی قرار می ‏دهند؛ ج) نظرخواهی از مشتریان نهایی: در پایان از مشتریان نهایی بابت کار تحویل گرفته شده جهت صدور هولوگرام در خصوص اعتباردهی به ضمانتنامه نظرخواهی می‏ شود.

شرکت شما تا چه حدی بر مونتاژکارانی که از محصولات آتاتک استفاده می ‏کنند نظارت دارد؟
شرکت آتاتک با اشراف کامل در چندین مرحله بر این موضوع نظارت دارد.
قبل از فروش پروفیل کارگاه مونتاژکار به صورت کامل بازرسی می‏ شود و از چند جهت مورد بررسی و کنترل قرار می ‏گیرد: نحوه دپو، چیدمان دستگاه و منظم بودن کارگاه؛ نحوه تولید و اقلام مورد استفاده در تولید و نحوه فروش و قیمت ‏گذاری. همچنین نحوه تحویل به مشتری نهایی نیز از سه جنبه مورد بررسی قرار می‏ گیرد: رضایتمندی مشتری از نحوه تولید کالا؛ رضایتمندی مشتری از نحوه ارسال و تحویل کالا و رضایتمندی مشتری از نحوه نصب و رگلاژ نهایی.

به نظر شما شرکت ‏های معتبر تولیدکننده برای بالابردن سطح کیفی این صنعت چه نقشی می‏ توانند ایفا کنند؟
به نظر من همه اهالی این صنعت باید آموزش نیروی انسانی و به کار گرفتن نیروهای متخصص در هر زمینه را یک اصل بدانند. شرکت آتاتک با سر لوحه قرار دادن این جمله که "باهوش ترین افراد هم نیاز به آموزش دارند" همواره سعی در به ‏روز کردن دانش نیروی انسانی خود دارد.

انجمن ‏ها و تشکلات صنفی در این خصوص چقدر می ‏توانند تاثیرگذار باشند؟
تشکلات صنفی می ‏توانند با حمایت بیشتر و نظارت بر نحوه تولید و فروش و قیمت ‏گذاری همکاران و توجه به این که تولیدات داخلی ضامن بقای کشور و توسعه ملی و به حرکت در آوردن چرخه اقتصاد کشور می ‏باشد، باعث ارتقای این صنعت شوند. با انجام این اقدامات، از یکسو در زمینه اشتغالزایی گام‏ های موثری برداشته می ‏شود و از سوی دیگر با جلوگیری از واردات پروفیل و یراق ‏آلات بی ‏کیفیت، از خروج ارز ممانعت به عمل خواهد آمد.

در پایان اگر نکته ‏ای باقیمانده است، بفرمایید.
پیش از همه، هدف آتاتک یک پنجره کامل است. در این راستا در هر بخش اهداف مکتوبی برای تولید پروفیل و یراق‏ آلات و سایر ملزومات درحال اجراست که در پاسخ به سوالات بالا به اختصار توضیح داده شد.
ما بر این باور هستیم که کیفیت بالای تولیدی یکی از رموز اصلی موفقیت است، تمرکز بر این اصل تنها راه و تضمین کننده موفقیت در کسب ‏و ‏کار به شمار می ‏آید. همچنین در میان انبوهی از محصولات مختلف که در بازار وجود دارد بدون هیچ تردیدی می ‏توان گفت موفقیت از آن محصولات باکیفیت است.
همیشه لازم است به مشتریان خدمات نوین ارائه دهیم، زیرا این امر توجه و علاقه مصرف ‏کنندگان را به دنبال خواهد داشت. در صورتی که این موضوع را مهم بدانیم مسیر سخت و دشوار تولید حقیقتا آسان خواهد شد. در ضمن چشم انداز تیم آتاتک تولید محصولاتی باکیفیت‏ تر و ارائه خدماتی بیشتر و جدیدتر با مناسب‏ترین قیمت است. هیچگاه نباید فراموش کنیم که :بزرگترین مدیر مجموعه آتاتک مشتریان ما هستند".

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 98 ــ آذر 94


ثبت نظر

ارسال